Hvad er absolut minimumskrav til akvarie med kun fisk?
- The Baptizer
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 7330 Brande
- Saltvand siden?: 2014
Hvad er absolut minimumskrav til akvarie med kun fisk?
Jeg har mulighed for at overtage et kørende akvarie med levende sten, fisk og et par koraller. Men før akvariet er pillet ned, sat i stand og igennem indkøringsfasen igen, så kan der nok gå et halvt års tid, måske mere.
Hvis jeg sætter et midlertidig akvarie op UDEN levende sten med varme, cirkulation, skummer, lys og vand fra det kørende akvarie. Burde det så ikke være godt nok til at jeg kan have fiskene gående der et halv års tid? og burde det ikke også være køreklart til at kunne putte fisk i fra dag 1?
mvh
Johnny
Hvis jeg sætter et midlertidig akvarie op UDEN levende sten med varme, cirkulation, skummer, lys og vand fra det kørende akvarie. Burde det så ikke være godt nok til at jeg kan have fiskene gående der et halv års tid? og burde det ikke også være køreklart til at kunne putte fisk i fra dag 1?
mvh
Johnny
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: Hvad er absolut minimumskrav til akvarie med kun fisk?
- The Baptizer
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Uden levende sten eller bundlag skal du ik regne med at holde dem meget længere end et halvt år før vandet er for giftigt. Ellers må du lave store vandskift for at holde vandet rent.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad er "ret store"??The Baptizer skrev:Det blir 7 fisk (3 ret store) i 180 liter med en lille fesen Tunze 9001 skummer.
Hvis jeg skal overvåge skummeren for at sikre mig at den kan klare det, så er ammonium og nitrit værdier jeg skal holde øje med ikke?
Men optil 6 måneder, synes jeg nu vil være synd for fiskene at gå i et så lille akvarie uden nogen gemmesteder
- The Baptizer
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
En ca. 15cm pindsvinefisk, en dragefisk i samme størrelse måske lidt større og 20+cm muræne.Carsten skrev:Hvad er "ret store"??
Men optil 6 måneder, synes jeg nu vil være synd for fiskene at gå i et så lille akvarie uden nogen gemmesteder
Men der bliver lavet nogle gemmesteder. Det blir bare noget andet end ls.
Overvejer også kraftigt at sætte dragefisken til salg og så købe en mindre når jeg en gang er klar.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Dragefisken.
Se her http://lionfish.co/eating-lionfish/" onclick="window.open(this.href);return false;
Se her http://lionfish.co/eating-lionfish/" onclick="window.open(this.href);return false;

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Og er man træt af almindelig mad kan der skam også tilberedes spændende Fugu retter som f.eks. Sashimi ud af en pindsvinefisk. Det kan efter sigende give en ganske interessant sitren i læberne. Leveren skal man dog være lidt varsom med at indtage ret meget af, med mindre man går efter den ultimative interessante engangsoplevelse, at centralnervesystemet lukker totalt ned, mens man stadig er ved fuld bevidsthed,charlie saltvand skrev:Dragefisken.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- The Baptizer
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
Ser ud som om det er god ide lige at baggrundschecke folk, inden man vælger at sælge sine fisk privat 
Tror bare jeg holder mig til dåsemakrel og lader fiskene gå i akvariet

Tror bare jeg holder mig til dåsemakrel og lader fiskene gå i akvariet