Hej,
Jeg har længe undret mig over, hvor mine forskellige bløddyr bliver af. Jeg har gennem det sidste 6-7 måneders tid nu mistet 3 dannebro rejer, x antal snegle, 1 sally lightfoot krabbe og så for nylig 2-3 erimitter. Jeg troede at de blot døde af ukendte årsager, da jeg ikke har kunne hitte ud af hvad problemet skulle være. Men i mit gamle akvarie som jeg havde i to års tid, der levede min sally lightfoot i bedste velgående, mine erimitter hyggede sig og jeg mistede meget sjældent snegle og aldrig rejer.
Nu hvor jeg lige har renset akvariet, kan jeg se, at der ligger en erimit som er hevet ud af sit hus, og halvt spist. Hva pokker kan det være?
Jeg har fået levende sten fra vældig velkørende akvarier, og jeg har set store fireworms. Men jeg har læst at det meget sjældent vil være dem som gør det.
Akvariet er 112L display + 40-50L sump. Jeg har 1 gul gylte, 2 klovne, 1 Pseudochromis fridmani og en blå palet. Jeg har også en bubbletip anemone.
Værdierne er fine, akvariet har kørt snart et år. Jeg havde for nogle måneder siden problemer med dino/cyano, som jeg behandlede med chemiclean, hvor jeg kom lidt mindre pulver i end anbefalet.
Hvad dælen overser jeg?
Hvem slår mine bløddyr ihjel?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Re: Hvem slår mine bløddyr ihjel?
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
Andre input?
Undres stadig over hvor mine rejer og krabber forsvinder hen. Der er ingenting på gulvet ved akvariet ...

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Din gule gylte kunne godt være mistænkt for rejernes forsvinden