VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Lav Ca

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
The Baptizer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 7330 Brande
Saltvand siden?: 2014

Lav Ca

Indlæg af The Baptizer »

Hvordan vil koraller, især LPS, reagere på at man i længere tid har kørt med for lavt Calcium niveau, helt ned til omkring 300 i et halv års tid eller mere?

Vil de være lige glade, vokse langsomt eller kan man ligefrem risikere at de dør af?

mvh
Johnny
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Lav Ca

Indlæg af Marco R »

The Baptizer skrev:Hvordan vil koraller, især LPS, reagere på at man i længere tid har kørt med for lavt Calcium niveau, helt ned til omkring 300 i et halv års tid eller mere?

Vil de være lige glade, vokse langsomt eller kan man ligefrem risikere at de dør af?

mvh
Johnny
Hej Johnny,

Måske bare mig, men kan ikke lige følge, om du har lav CA, eller spørg om, hvad der ville ske, hvis man kører med en lav CA på 300 i et halvt år? :beer:

Men hvis du har LPS-koraller - så vil jeg kigge på dem, og se hvordan de ser ud. Men uanset hvad så ville jeg stille og roligt få hævet CA til omkring 430 ppm over 1 uge til 14 dage :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
The Baptizer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 7330 Brande
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af The Baptizer »

@Marco

Nej, det er ikke fordi jeg skal igang med at eksperimentere ;)

Næsten alle mine LPS'er er lige stille begyndt at dø en efter en, hen over det sidste halve år eller sådan noget.

Jeg har fundet flere ting som muligvis kan være synderen. Men håber det "blot" er pga min lave Ca, da det jo er en ting der er til at få styr på.

Jeg vil gå ud fra at de har brug for calcium for at opbygge deres skellet, men kan de ligefrem gå hen og dø af det hvis der ikke er calcium nok til det?

Jeg har flere blødkoraller som stortrives. Men de skal jo heller ikke bygge skellet og er derfor sikkert ret ligeglad med calcium.
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Castillo »

Mange har ofte haft problemer med lps, scolymia tracphyllia osv, her kan for lidt næring sagtens spille ind.., men lav calcium giver jo også en vis ubalance
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"