Det lille projekt ruller på, var i en periode noget nervæs for at jeg havde gået ind med
koraller ALT for tidligt (ja det var for tidligt, men måske ikke ALT) jeg har efterhånden fået lidt bedre styr på algerne, UVC kombineret med kraftig
skummer og
fisk/dyr der hiver
alger løs er en god blanding, der hvor algerne er kommet lidt tæt på korallerne overvejer jeg at bruge en tandbørste til at få algerne bort. Nogen der har erfaringer med det inden jeg tester på fruens tandbørste
Trods at vi ikke har det specielt varmt her i Stockholm, så har jeg fået lidt problemer med varmen, (30 grader i går) så UVC blev koplet bort under natten og nu er jeg nede på 28.2 så om UVC ikke giver noget til systemet som nogle mener er det iaf et brugbart varmelægeme...
Korallerne har det godt, jeg har jo stort set ingen nærring i vandet da jeg ikke fodre fiskene og der er lidt
alger, Nemoerne er konstant på jagt efter Pods og det er tydeligt at de finder en del da de er i fin form. Kirugerne er tykke og fede af
alger.
Generelt har de gamle
koraller fået lidt mere "dybte" i farverne, men er ikke helt der hvor jeg gerne vil have dem.
Af de nye har de fleste det glimragende, og er begyndt at vokse ud over limen og lidt over det hele, farverne går mod det bedre, selv om der er lang vej igen... Specielt mine ZOA er blevet rigtig lykkelige over at komme ned på 50 cm dybte og lidt i halvskygge, samme kan siges for min Chalice som har fået mere væv inde i koppen samt et håb om at den en dag får tilbage lidt farver.
Mine blå slimers er dog stoppet helt med at vokse, som det eneste negative.