Sump
-
- Copepod
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 6470 Sydals
- Saltvand siden?: 2016
Sump
Hej. Vil lave en sump til mit 850 l akvarie. Hvad skal jeg bruge til det? Har et 60l akvarie som jeg kan bruge til det. Kan jeg sætte en pumpe til som jeg trækker vand over i sumpen med, og en pumpe som pumper vandet tilbage til akvariet igen, eller hvad syntes i? Er ny i faget
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sump
Du vil aldrig kunne få de 2 pumper til at køre 100% synkront. Hvilket vil medføre at en af baljerne vil flyde over.
Du ska på den ene eller anden måde lave det så vandet ''falder'' fra den ene tank til den anden i takt med pumpen i det andet pumper vand op. Sådan at hvis pumpen stopper, så stopper det også ''faldet''
Du ska på den ene eller anden måde lave det så vandet ''falder'' fra den ene tank til den anden i takt med pumpen i det andet pumper vand op. Sådan at hvis pumpen stopper, så stopper det også ''faldet''
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Hejsa og velkommen til. Har du læst nogle af de opstartsguides der ligger på nettet. Mener der stadigvæk ligger en på saltvandswiki.dk også. Ellers er der også masser af inspiration i folks egne tråde om hvordan det strikkes sammen normalt. Alt sammen rigtig god læsning, som giver en god forståelse for hvordan de to akvarier skal kobles sammen.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Velkommen til denne fantastiske verden 
Jeg ville som det første finde en større sump hvis der er plads til det. Det er en af de "mindre" udgifter du vil få ved hobbyen, og du vil helt sikkert blive rigtig glad for det når først systemet er kommet op og køre.
Som Peter også skriver, så prøv at læse nogle af de opstartsguides der er - der er meget hjælp at hente og mange begynderfejl kan begrænses inden de kommer

Jeg ville som det første finde en større sump hvis der er plads til det. Det er en af de "mindre" udgifter du vil få ved hobbyen, og du vil helt sikkert blive rigtig glad for det når først systemet er kommet op og køre.
Som Peter også skriver, så prøv at læse nogle af de opstartsguides der er - der er meget hjælp at hente og mange begynderfejl kan begrænses inden de kommer