Hvor levede er levede sten...?
Hvor levede er levede sten...?
Hvor lang tid skal der få fra at man kommer levede sten i et akvarie til at der sker noget...? Altså ser at der er ændringer...! Jeg kan se at der er mange der har deres sten i eks. en murer balje indtil at deres akavrie er tip-top... Hvor lang tid kan de være i en sådan...?
Jeg har godtnok ikke haft sten i i mere end en uge men syntes slet ikke at der sker noget...
Forresten er der nogle der har en ide til hvordan jeg kan drosle min returpumpe...? Den er sku lidt for vild... overløbet kan ikke helt følge med...!
/bm
Jeg har godtnok ikke haft sten i i mere end en uge men syntes slet ikke at der sker noget...
Forresten er der nogle der har en ide til hvordan jeg kan drosle min returpumpe...? Den er sku lidt for vild... overløbet kan ikke helt følge med...!
/bm
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Tag det nu roligt - der er ikke nogen grund til at gøre noget, før der er gået mindst en måned med sten i baljen.
Du skal helt sikkert gennem en opstartsperiode med først brune og så grønne alger. Vi har alle været der og før du har været hele spektret igennem, er der ingen grund til at måle noget som helst.
/Kim
Du skal helt sikkert gennem en opstartsperiode med først brune og så grønne alger. Vi har alle været der og før du har været hele spektret igennem, er der ingen grund til at måle noget som helst.
/Kim
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Det er aldrig en god idé, at drosle en kraftig pumpe, ved at begrænse mængden af vand. De har bedst ved at køre for fuld skrue.hanxa skrev:Kan du ikke sætte en kuglehane på din retur, så kan selv regulere
Du kan sætte et T-stykke (evt. et Y-stykke) på helt nede ved pumpens udgang og sætte en kuglehane på den ene afgang. Med den kan du så regulere, hvor meget, der kan få lov at løbe den "lette" vej direkte tilbage i sumpen.
/Kim