Jeg er ved at opgradere akvarie fra 390 til 530L (nye mål: L155 x B58 x H60 med skrå hjørner) med tilhørende ca. 100L sump

Jeg er ved at lægge mig fast på udstyr til denne herlighed - ville være super med lidt indspark!

1) Lys: DT har ca. 11 cm bølgebrydere på hver side hvilket kun giver ca. 36 cm direkte åbning til lys. Jeg er derfor ved at opgive ideen om en hybrid lampe og gå over til ren LED. Her tænker jeg at koble 2 x Maxspect 180W 15000K efter hinanden - nogen der har erfaring med om de kan kobles med nogle tynde "metalpinde" eller hvordan man får dem koblet?
2) Skummer: Jeg leder efter en super lydløs skummer. Jeg har hørt godt om BK - og tænker derfor en BK Mini 180 - ville den være nok til mine 530L + 95L = ca. 625L vandvolumen? (som jo nok nærmere er 550 når jeg trækker sten, teknik mm fra) Alternativt, er der andre endnu mere lydløse alternativer?
Derudover lydisolering; alt skal lydisoleres så meget som muligt.

1) jeg kan udelukkende finde super dyre løsninger (300,- for 2x1m plade - og jeg skal nok bruge 2 for at isolere hele underskabet - og synes 600,- virker dyrt) - nogen der har fundet billigere steder? fx http://www.disconetto.dk/shop/aeggebakk ... 5257p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Hvis jeg plastrer hele underskabet til i et super isolerende materiale for at stoppe lydgener - tænker jeg at jeg kan løbe ind i fugt-problemer. Nogen der har oplevet dette / afhjulpet det mens de stadig holder lydisoleringen?
En hel del spørgsmål - håber nogen kan give mig lidt råd med på vejen

TAKKER!