Akvariedrømme!

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
CuteGirl123
Copepod
Copepod
Reactions:
9
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2009

Akvariedrømme!

Indlæg af CuteGirl123 »

Hej alle søde mennesker :)

Jeg er en pige, som altid har haft en drøm om et lille saltvands akvarium. Jeg er rimelig grøn på området, og jeg synes det er lidt svært at finde rundt i alle oplysningerne. Grundet pladsmangel ville det være mest handy for mig med et meget lille akvarium. Jeg er klar over, at dette er meget svært, men jeg vil gerne tage kampen op :-)

For at være specifik med min lille drøm, så kunne jeg RIGTIG godt tænke mig et lille akvarium med 2 klovnefisk ( Ocellaris clownfish ) med en smule sten og så en sød lille anemone / koral til dem. Og så med en lille krabbe eller noget til at rense.

Jeg har kigget meget på et 10G ( http://www.tropeland.dk/webshoppen/462- ... arter-kit/" onclick="window.open(this.href);return false; ) og tænker at jeg så skal købe en skummer og et varme-apparat.

Vil det være ansvarligt at have fiskene på så lidt plads, eller er det helt ude at skide? Jeg har mulighed for at købe nummeret større ( http://www.tropeland.dk/webshoppen/462- ... arter-kit/" onclick="window.open(this.href);return false; ), men ville klart foretrække den lille af dem :-)

Mvh. Lærke
dyr200
Reactions:

Re: Akvariedrømme!

Indlæg af dyr200 »

Hvad med et fluval 46 liter mega stil rent Akvarie har det selv og er glad for det
CuteGirl123
Copepod
Copepod
Reactions:
9
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af CuteGirl123 »

dyr200: Er det dette du tænker på http://www.zooplus.dk/shop/fisk/akvariu ... val/283720" onclick="window.open(this.href);return false; ? :)
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Hej hvis du har brug for lidt at kigge på til at få ideer (til små akvarier) og andet så har jeg godt med små akvarie og lidt store akvarier du kan kigge på og se/høre hvordan jeg holder dem.
Eller hvis du har mulighed for at finde en akvarist med erfaring tættere på dig som du kan besøge og få lidt råd af ville det nok gøre det hele lidt nemmere.

Jeg har:
Et 8 liters koraller
Et 9 liters koraller
Et 13liters sort mangrovetræ og koraller
Et 15liters sort mangrovetræ dog uden koraller
Et 33 liters koraller
Et 46liters kun med macroalger
Et 160 liters alger med søheste og skummer
Et 473 liters med 100 liter sump koraller.

Jeg har extra sten og andet til podning.
Senest rettet af Anden ons 6. apr 2016 07:05, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
Damsted
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
9
Postnummer: 5260 Odense S
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Damsted »

Umiddelbart vil jeg sige det lille kan gå an, men du vil nok ikke kunne have mere end 1 klovnfisk i og så en koral. En anemone vil nok blive for stor :)
Saltvand behøver ikke at være sindssygt dyrt at komme i gang med, og det behøver heller ikke være vildt tidskrævende at passe - Se bare mit nanoakvarie!
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Indlæg af FEM64 »

Jeg synes KLART at du skal benytte dig af tilbuddet om et hjemmebesøg og se det live. Du kan læse bog efter bog og bare blive forvirret på et højere plan. Du kan få erfaring selv men det tager tid så gå til en erfaren akvarist og få lidt input er langt at fortrække frem for en forhandler. Forbered dig så også på at det bliver dyrere end du tror. Det er en fed hobby men kræver lidt forberedelse for at give succes på den lange bane.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Indlæg af FEM64 »

Nåe ja. Så overvej at købe brugt for at komme i gang. Du kommer meget langt for det halve af et fusion 20g.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"