Er der nogen, der kan hjælpe med hjuldyr eller et sted man kan få fat i dem

NB! Samtidigt hører jeg gerne om man kan fodre hjuldyr med phytoplankton man køber på poser
Hilsen
Peter
Atemiattkthomsen skrev:Carsten hvad var det du havde stående i en bøtte ude på terrassen, var det ikke hjuldyr eller var det noget andet (eller er det min hukommelse der driller?)
Moina hedder de og det er japanske varmtvands dafnier.Anden skrev:De får hjem hver anden tirsdag mener jeg og har tit 2-3 slags hjuldyr.
Mener de heder moilina selina og røde hjuldyr og rotifers (undskyld stavning)
Edit: de har også pods copepods og andet småt levende foder og selvfølgelig artemia og lidt andet støre som glasrejer osv.
Fordi du skrev, så det kunne misforståes, at der var 2-3 forskelige slags hjuldyr.Anden skrev:Ok og?
Det lader til at vi begge har ret.Anden skrev:Moina Salina i ferskvand? Du tager fejl og det er nok fordi jeg har stavet det forkert.
Edit: Moina salina er saltvands dyr/dafnier og kan laves i kultur. Jeg har selv brugt dem uden problemer fra egen kultur og poser, de må bare ik blandes men andre kultur da den ene slags altid vil udkonkurrere den anden og så ender man med en slags, men de kan godt blandes i akvariet bare ikke i kultur.