hvide partikler/bobler fra pumpen

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
karinapeter
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2630 Taastrup
Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH

hvide partikler/bobler fra pumpen

Indlæg af karinapeter »

Hej

Nogle der kan hjælpe os ?? vi har en fluval fx 5 pumpe til og kører vandet fra sump til akvarium men så var der små hvide ting der røg rundt i det ( hvide partikler/bobler) vi troede det var noget med pumpen men så sætte vi en 3000L /t til så var det der ikke mere men den kunne ikke komme med nok vand til akvarium :( men så købte vi en ny pumpe på 3500l/t men nu der det der igen men ikke da der var en 3000 på

så er der nogle der har en ide om hvorfor det er der nå det er 3500l/t der kommer i og ikke 3000l/t

vi har prøvet og slukke skummer men nej det var heller ikke den
karinapeter
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af karinapeter »

ØV ikke nogle der kan hjælpe af de der har hvadet inde og se den HUUUULK :G
Hilsen Karina

360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Indlæg af jimmi »

Jeg skyder på at det er bobler fra skummeren. Ved et lavere flow har boblerne nemmere ved at stige op og ryger dermed ikke op i akvariet. Det høje flow har nok medført at boblerne ikke kunne nå at "boble op" i sumpen, og er dermed blevet pumpet op i akvariet.

Det var da et gæt!
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Paletkirurgen
Reactions:

Indlæg af Paletkirurgen »

det kunne godt lyde som om det er en svamp af en art nogle svampearter sætter sig på steder hvor der er mørkt som fx. i sumpen hvor de bl.a sætter sig på cirkulationspumpen og på pvcrørene.
karinapeter
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af karinapeter »

vi har prøvet og slukke skummer men nej de var der endnu
Hilsen Karina

360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Indlæg af jimmi »

Jeg har et lille fald på mit vand i returkammeret. Det giver lidt bobler når vandet rammer overfladen og disse suges ind i pumpen og pulveriseres ud i akvariet. Det er forholdsvis nemt at se, men det kunne da være noget du ikke lige havde tænkt over? her hjælper en svamp i øvrigt.

Eller kan det være du har en lille hul i dit pvc, eller andet sted hvor systemet kan suge luft ind.? Det er nok lidt sværere at finde.

Det kan også være de nævnte baktereier på rotoren. Det skulle hjælpe at rense denne i citronsyre, men det hjalp ikke ved mig. Men du kan da prøve! Men hvis det er helt nye pumper er det måske ikke så aktuelt.

Dog må du nok påregne at der er lidt i vandet pga det høje flow der er i saltvandsakvarier. Det er ikke det hele der falder til ro, men der skal ikke være meget jo.

Jeg kender udemærket problemet og det er skide irriterende! Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"