Osmose anlæg ??

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Jackb
Copepod
Copepod
Reactions:
9
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2015

Osmose anlæg ??

Indlæg af Jackb »

Halløj gæve saltvandsfolk. Jeg er ny i gamet, og har et spørgsmål. Jeg opstartede 100 l. Omkring julen 15, har pt kun et kuglesøpindsvin gående. Jeg var idag i plantorama i hillerød, hvor en fyr fortalte om et ret simpelt osmoseanlæg hvor det egentligt bare trak fra en stor dunk..jeg syntes jeg skal efterfylde tit og derfor lyder det jo tiltalende. Er der nogen der kan hjælpe med noget link eller noget ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Osmose anlæg ??

Indlæg af Marco R »

Hej Jackb,

Jeg tror, at du forveksler det med en osmolator, som fylder vand op, når det fordamper.

Personligt er jeg super glad for Tunze's osmolator (link), men der findes også andre :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Jackb
Copepod
Copepod
Reactions:
9
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af Jackb »

Marco du er genial... det var jo netop det han kaldte det, jeg har bare googlet 1 time og kun fundet osm anlæg. Tak, go' aften til dig.
Jackb
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Jackb skrev:Marco du er genial... det var jo netop det han kaldte det, jeg har bare googlet 1 time og kun fundet osm anlæg. Tak, go' aften til dig.
Jackb
Mange tak for rosen :oops:

Det kan ske for os alle. Velkomme og fortsat god aften til dig også :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Marco R skrev:
Jackb skrev:Marco du er genial... det var jo netop det han kaldte det, jeg har bare googlet 1 time og kun fundet osm anlæg. Tak, go' aften til dig.
Jackb
. . Det kan ske for os alle . . . .
Også sket for mig engang. Du drømmer ikke om hvor længe jeg Googlede for at finde en organisation i Filippinerne, Moro Islamic Liberation Front.
Tog mig flere timer bare at tjekke de første par hit, og så viste det sig endda, at der er i hundredetusindevis af web sider der bruger samme forkortelse
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

PoulD skrev:
Marco R skrev:
Jackb
. . Det kan ske for os alle . . . .
Også sket for mig engang. Du drømmer ikke om hvor længe jeg Googlede for at finde en organisation i Filippinerne, Moro Islamic Liberation Front.
Tog mig flere timer bare at tjekke de første par hit, og så viste det sig endda, at der er i hundredetusindevis af web sider der bruger samme forkortelse

Forh...! Poul.! :K
Fik du så set alle søgeresultaterne igennem.? Haha :beer:
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"