Hvor meget sand?
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Hvor meget sand?
Jeg er lidt nervøs for at jeg har en for tyk sandbund i mit akvarie. Problemet er at jeg har alger på sandet, jeg har sandsøstjerner (2 styk) gående, men det er som om de ikke hjælper overhoved. Og så tænkte jeg om det kan være fordi jeg har en for tykt sandbundlag ? Har i nogle ideer omkring dette.?
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Du har hvad der kaldes i USA for en "shallow sand bed" saa det er ikke aarsagen til dine alger. En "rigtig" dyb sandbund er ca. 15-20cm dyb.
Personligt ville jeg skille mig af med soestjernerne da de lever af det microfauna der er i dit sand. Sandbundens microfauna er hvad der spiser alt det som dine fisk, koraller og oprydnings dyr ikke spiser. En sund sandbund har et rigt liv og det kan ikke ske med soestjerner
Men jeg er sikker paa at du har ret andgaaende de nye sten som aarsag. Det kommer nok til at tage noget tid, en maaned eller halvanden.
Hvad du kan goere for at holde sandet rent er at faa fat i nogle snegle der lever i sand. En soepoelse vil ogsaa hjaelpe.
Personligt ville jeg skille mig af med soestjernerne da de lever af det microfauna der er i dit sand. Sandbundens microfauna er hvad der spiser alt det som dine fisk, koraller og oprydnings dyr ikke spiser. En sund sandbund har et rigt liv og det kan ikke ske med soestjerner

Men jeg er sikker paa at du har ret andgaaende de nye sten som aarsag. Det kommer nok til at tage noget tid, en maaned eller halvanden.
Hvad du kan goere for at holde sandet rent er at faa fat i nogle snegle der lever i sand. En soepoelse vil ogsaa hjaelpe.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Søpølser finde i mange størrelser, nogle 10 cm andre 100 cm. De store spises iøvrigt som en delikatesse. Man laver noget der hedder noget i retning af "bess de meer" Så hvisd du har en af de store burde den da nok kunne klare hele akvariet hver nat. Huske på at de ikke kun holder sig på bunden. Jeg havde en af de sorte, og den kravlede lige så gerne på sten og koraller.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19