hvad gør man!!!!@

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

hvad gør man!!!!@

Indlæg af bmh »

IMAG0521.jpg
Hej.
Jeg har været i denne saltvands verden i lidt over 1 1/2 år nu , men kan ikke få det til at spille . Har et 548 l med 120 l sump nu, og har mistet masser af koraller indtil nu.
Jeg har en Dijana Lamp 8*54 w over en gyre 150 + 1 6055 i den anden ende. Ttallene ligger alle pænt.
Har forinden kørt m shogun nitru buffer for at få nitrat ned. Men åbenbart fejl på den flaske jeg skiftede med, den opløsten 1 reduktionventil der var iden og lugtede stærkt af aacetone, men der havde den kørt på system i flere uger, der mistede jeg yderlig masser af koraller. Flasken er sendt ind til firma og har ikke hørt noget endnu. Jeg har en lille slat i den anden flaske stadigvæk og den lugter ikke af acetone. Nu har jeg m de verse midler fået rettet lidt op på tallene, ryddet i et sumprum og nu ligger nitrat i den lave ende . Mærkeligt nok er ingen af mine 3 muslinger mærket af noge heller ikke fisk, harkun mistet en ddannebrogs reje og den var fra start af, så sikkert alderdom.
Jeg undre mig nu om der kunne kom en lidt mere erfaren mand forbi og se mit akvarie og evt fortælle mig hvad de ville rette op på. Jeg er i vildrede nu.
Jeg har været og købe fragmenter v mange og set flotte baljer der bare køre og ser fantastiske ud.
Jeg gir gerne kaffe og lidt brød for ulejligheden.
Jeg er ved at køre fast .
Mvh. Bo
Sæby. Sjælland
PS meste på billedet er dødt nu
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: hvad gør man!!!!@

Indlæg af Anden »

Kan vi ik nogle stykker lave en masse saltvand og skift på vores egne og så evt hælde vores gamle/indkørt/modnet vand i dit og lave et kæmpe vandskift på minium 50% og se om det hjælper lidt?

Det skal nok lige siges at sarte koraller kan blive triste at store vandskift men de er vel stået af nu.
Billede
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: hvad gør man!!!!@

Indlæg af bmh »

Tror det er der nu kan tåle lidt . Om det er løsningen ved jeg ikke. Da jeg tømte det ene sumprum blev jeg forbavset hvor meget slam der gemte sig , så nu holder jeg det rum klart. 1 rum i rækken fra nedløb.
Næste rum er skummeren, som lige er blevet totalt rengjort i går, også massere af slam og skidt. 3 rum er med alger som også skal rengøres, men har taget 1 rum ad gangen for ikke at løsrive for meget af gangen . Venter.nogle dage til vandskift og tar det rum. Sidste rum er returpumpe.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"