"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Crubbe
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 72
Tilmeldt: søn 27. mar 2011 16:03
13
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2011

Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Crubbe »

Er der nogle der har erfaringer med Kessil lamper og/eller Vortech MP40WQD?

Er lidt i tvivl om jeg skal gå Maxspect gyre eller vortechMP40WQD og om jeg skal gå Maxspect Razor eller Kessil...

Pros and cons?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af StarF »

Vortech og kessil...(eller ghl mitras)

men det er bare min mening.
bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 705
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af bmvw »

Jeg har Kessil 160 over 100 liter. Super godt tilfreds med lampen, lydløs og helt fantastisk lys!

Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af dyne »

Ja har haft ps,kessil,ghl og radion og der er meget forskel på de lamper
Kan man lide shimmer effekten (det kan jeg) så køb kessil det er så fed en lampe derefter ghl radion og ps på grund af ders software det syntes jeg er skod ellers en fed lampe
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af palamo123 »

Jeg har kessil a360we, så du må skrive hvis du har nogle specifikke sp.
Har også haft maxspect.
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Anden »

Jeg har en Kessil og vortech og jeg kan kun anbefale du køber maxspect gyre og maxspect celestial 70f da du vil få meget mere for dine penge, med mindre du har en "lille" cube for der er gyre ik så fed der skulle man nok have to halve gyre men så bliver det også 2.gange pengene.
Billede
Crubbe
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 72
Tilmeldt: søn 27. mar 2011 16:03
13
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2011

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Crubbe »

Anden skrev:Jeg har en Kessil og vortech og jeg kan kun anbefale du køber maxspect gyre og maxspect celestial 70f da du vil få meget mere for dine penge, med mindre du har en "lille" cube for der er gyre ik så fed der skulle man nok have to halve gyre men så bliver det også 2.gange pengene.
Akvariet er 90x53x50. Går ud fra jeg skal bruge to celestial 70f??

Hvorfor kan du ikke anbefale kessil eller hvorfor er maxspect bedre?
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Anden »

Kessil ser bedst ud og føles også bedre i alu og ik i plast men med controler koster den næste det dobbelte og med celestial vokser mine koraller bedre, mine vortech larmer alt for meget til prisen og jeg har prøvet qd men konen fik mig til at sælge den igen da den larmede for meget.
Billede
Jesper ØH
Reactions:

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Jesper ØH »

Hybrid er jo nok det nyeste lige PT. Helt klart Vortech QD 40w den er totalt lydløs :) Super pumpe, bedre flow tror jeg ikke findes ;) Og pumpen er også lavet af producenter der ved hvordan der laves kvalitet :)
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Mic4700 »

Jesper ØH skrev:Hybrid er jo nok det nyeste lige PT. Helt klart Vortech QD 40w den er totalt lydløs :) Super pumpe, bedre flow tror jeg ikke findes ;) Og pumpen er også lavet af producenter der ved hvordan der laves kvalitet :)
100% Enig med jesper , Min Vortech Mp40 qd. er den bedste pumpe jeg nogensinde har haft , helt klart mest for pengene da den også er Wireles , og har mange gode programmer , og designet er super fedt og god kvalitet for pengene , ingen knækkede ledninger og propeller der splitter ad hvis en snegl går i pumpen ligesom på M. Gyre. :GO
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Anden »

Jeg skal nok nævne at min qd var en mp10qd og ik en mp40qd, men den mp10qd jeg havde var ik lydløs efter 14dage om den bliver det efter længere tid ved jeg ikke men det kan jo også være det 12mm glas den ik var glad for.

Men ja det bedste flow jeg nogensinde har oplevet jeg kan bare ik forsvare larmen. (har ik prøvet gyre)
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Mic4700 »

Anden skrev:Jeg har en Kessil og vortech og jeg kan kun anbefale du køber maxspect gyre og maxspect celestial 70f da du vil få meget mere for dine penge, med mindre du har en "lille" cube for der er gyre ik så fed der skulle man nok have to halve gyre men så bliver det også 2.gange pengene.
Anden skrev:Jeg skal nok nævne at min qd var en mp10qd og ik en mp40qd, men den mp10qd jeg havde var ik lydløs efter 14dage om den bliver det efter længere tid ved jeg ikke men det kan jo også være det 12mm glas den ik var glad for.

Men ja det bedste flow jeg nogensinde har oplevet jeg kan bare ik forsvare larmen. (har ik prøvet gyre)
Hmm. Hr. And , Hvordan kan du anbefale og købe en M. Gyre , Når du tilsyneladende ALDRIG har haft en selv ,som du selv skriver , det er sgu lidt Tankevækkende , Kan ikke se meningen med og anbefale noget man ikke selv har prøvet af i virkeligheden , det ville jeg Absolut ALDRIG selv gøre , det virker ret utroværdigt i min verden. :wink:
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Anden »

Jeg kender da flere der har gyre og har lavet test med den jeg har bare ikke haft den kørende her hjemme i ret lang tid da jeg har cube's der er for små til gyre men ellers havde jeg den da.

Og kære Mester Næstved
Hvad du ville gøre og mener er jeg da total ligeglad med, du har givet udtryk for hvad du mener om mig, så hvorfor tror du din mening betyder noget her? Hvilken pumpe er det lige du har nu?
Billede
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af MoG »

Anden: der står flere steder at mp10qd ikke virker ordentligt, selv ved 10mm glas! Derfor har du nok oplevet at den har støjet.. Nogle oplever at den enten falder af, eller sidder og vibrerer!

Jeg er selv MEGET imponeret af mp40QD! Virkelig lydløs.. Skal selv have den på mit næste 90x50x53..
Morten
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Anden »

Ro på jeg siger jo bare min ik var lydløs og at jeg ville købe gyre hvis mit akvarie var stort nok men det er trådstarters akvarie jo dårligt nok så kan det ik være lige meget om jeg også tror på jeres historier om lydløse vortech pumper. Jeg tror i har overbevist trådstarter.
Og ja flow er super godt (nok også det bedste) men det laver jo ik om på de larmer helt vildt og at i ik høre dem over jeres skummer og andre blæsere gør ik larmen mindre her hjemme.
Billede
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af MoG »

Det har jo ikke noget at gøre med at "overbevise". Trådstarter søger råd/meninger, og det er det.
Jeg har skam hørt sådan en live, mens alt andet var slukket ! Og den ER virkelig stille ..

Hvad man skal vælge er helt op til den enkelte. Nogle akvarier vil egne sig fint til en gyre og andre til vortech.
Morten
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af TRG »

Årh, hvorfor skal i snakke så godt om de Vortech?!
Nu det jo lige før jeg bliver nødt til at skifte min Gyre ud, bare for at prøve forskellen, og se om den er så god som alle siger ;-)
DBH
Tim
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Mic4700 »

Anden skrev:Jeg kender da flere der har gyre og har lavet test med den jeg har bare ikke haft den kørende her hjemme i ret lang tid da jeg har cube's der er for små til gyre men ellers havde jeg den da.

Og kære Mester Næstved
Hvad du ville gøre og mener er jeg da total ligeglad med, du har givet udtryk for hvad du mener om mig, så hvorfor tror du din mening betyder noget her? Hvilken pumpe er det lige du har nu?
He He , Du lever sgu Fuldstændig op til dit Navn , Du er og bliver sgu en AND. :K
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Kessil lamper & Vortech MP40WQD

Indlæg af Anden »

Jo tak men som sagt ved jeg jo godt hvad du mener om mig det giver du jo tit nok udtryk for.
Jeg kunne jo også mene du er en kæmpe nar men det er der jo ik nogen grund til at skrive i alle indlæg vel?
Billede
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"