Blå muslinger i baljen?
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Blå muslinger i baljen?
Har for lidt tid siden fået mig en mantis reje peecook. Den har sin egen balje og fodre den pt med levende blå muslinger. Smed 4 i og det er 5 dage siden og de 3 lever endnu. Den sidste er spist. Kan det passe at disse kan overleve uden nogen form for afklimatisering og ville de have en gavnlig effekt for vandet hvis man havde dem i fiske/koral baljen ?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: Blå muslinger i baljen?
Gætter på de ikke vil have nogen signifikant effekt, hverken negativ eller positiv:
http://link.springer.com/article/10.1007%2FBF00024645" onclick="window.open(this.href);return false;
Dog skal de nok have phytoplankton / algesuppe for ikke at sulte ihjel i løbet af nogle måneder, og dette vil jo i sig selv tilføre lidt PO4 .
Temperaturen er heller ikke ideel, så de overlever nok ikke i vildt mange år
http://link.springer.com/article/10.1007%2FBF00024645" onclick="window.open(this.href);return false;
Dog skal de nok have phytoplankton / algesuppe for ikke at sulte ihjel i løbet af nogle måneder, og dette vil jo i sig selv tilføre lidt PO4 .
Temperaturen er heller ikke ideel, så de overlever nok ikke i vildt mange år
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Okay må lige få læst op.
Syntes bare at mindes at jeg engang så et forsøg med 2 baljer på en havn hvor det ene var med og det andet uden og det med muslinger gjorde vandet helt klart på ingen tid.
Kan os se forskel når jeg er på undervands jagt om vi dykker ved muslinger eller i området udenfor. De filtrer vel os en del vand i døgnet
Syntes bare at mindes at jeg engang så et forsøg med 2 baljer på en havn hvor det ene var med og det andet uden og det med muslinger gjorde vandet helt klart på ingen tid.
Kan os se forskel når jeg er på undervands jagt om vi dykker ved muslinger eller i området udenfor. De filtrer vel os en del vand i døgnet
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Blåmuslinger er nogen hårdføre muslinger. De har skallen lukket når du smider dem i, så et hop på små 20 grader slår dem ikke i hjel.
Prøv med kogende hvidvin i stedet
Prøv med kogende hvidvin i stedet

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand