Introduktion af ny klovnefisk. Samt problem med kejsere?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Erik1103
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
10
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Aalborg 9000

Introduktion af ny klovnefisk. Samt problem med kejsere?

Indlæg af Erik1103 »

Hej
Jeg har fornyeligt købt mig et brugt saltvandsakvarie som jeg får d18 eller 25 okt. I baljen går der i forvejen én klovnefisk. Den er stor! men ville egentlig gerne have mig et par.. Kan det bedst betale sig at købe et helt nyt par og skille mig af med den som er der i forvejen? eller kan det godt lade sig gøre at introducere en ny mage og i så fald hvordan?

Der går også en koran kejser og en bi color kejser som jeg har hørt skulle genere koraler osv. og planen var egentlig at gøre det til et fint akvarie med diverse koraler. Den gamle ejer siger at de aldrig har generet hans koraler. Men kan det passe? og kan jeg så forvente de heller ikke vil forstyrre mine, heller ikke hvis jeg introducere nye koraler til deres akvarie?

Jeg vil desuden gerne have en palet og en gul kirurg, kan de gå sammen med de før nævnte? :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Introduktion af ny klovnefisk. Samt problem med kejsere?

Indlæg af Carsten »

Klovnfisk er jo mange ting, men for at få det bedte resultat, så vil jeg mene at du står dig bedst i at få nogle friske nye.

En P. semicirkulatus og C bicolor er notoriske polypspisere. Hvis ham der har sagt det virkeligt mener det, så må han gå med skyklapper.
Som stor har semicirkulatus en stor appetit på blødkoraller, har jeg set. Om den lader SPS være skal jeg ikke kunne sige.
Gul kirurg er ret let at holde, hvorimod paletkirurgen kan være langt mere vanskelig. Og de har en tilbøjelighed til at nappe i LPS'er.

Hvor stort er akvariet?
Leandersen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
15
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Leandersen »

Har selv 3 klovne. Der ligesom lever i hver deres ende af akvariumet. Den der boede der først styrer vandet. De 2 Klovnepar får ikke lov til at komme tæt på hammerkoralen. Så vil sige få dig et par. Det andet skaber ubalance i akvariumet.
Jep jeg er en Kvinde
Lasse W.
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Lasse W. »

Har ikke oplevet min koran kejserfisk spise SPS`er. Men skal ikke kunne sige om det er fordi den stadig er juvenil eller ik
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Erik.

Mht klovnefisk, så fik jeg et par, de var begge ret små, ca2,5 cm, den ene var forsvundet en dag, øv. Jeg tog chancen og købte én der var 3 gange større end den der var tilbage i baljen i forvejen. Ind til videre (ca 3 md) har dette virket upåklageligt, de svømmer sammen som et par nu. Jeg tror det er knald eller fald at gøre dette, men det har virket her.

Mht. Kejserene vil jeg jeg sige det er NO-GO.

Hilsen Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"