Mine nye klovnfisk spiser ikke.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Mine nye klovnfisk spiser ikke.
Hej forum.
Jeg købte 2 klovnfisk i lørdags. De virker interesserede i maden men de spytter det ud igen. Jeg har prøvet med granulat foder, frosne artemia, rejer og noritang. Intet af det gav resultat.
Jeg er ikke den eneste der ikke kan få klovne fra den sending til at spise.
Er de fisk bare dødsdømte eller har i et godt råd?
Jeg købte 2 klovnfisk i lørdags. De virker interesserede i maden men de spytter det ud igen. Jeg har prøvet med granulat foder, frosne artemia, rejer og noritang. Intet af det gav resultat.
Jeg er ikke den eneste der ikke kan få klovne fra den sending til at spise.
Er de fisk bare dødsdømte eller har i et godt råd?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Nej 3 måneder burde være nok. Men tror du ik nok de får noget af maden ned når de napper til det?
900 L viewtopic.php?t=10798
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er deres "afføring" en lang tynd hvid streg??
Symptomerne tyder på at du skal igang med en behandling i dag!
Hvis det endda ikke er forsent allerede.
Du skal ned til din fiske pusher og hente noget Nifurprinaol nok stavet forkert. Det fåes i forskelige former for medicin blandt andet Aquafuran.
Fiskene har fået nogle flagelatter, og hvis du ikke gør noget, så dør de.
Symptomerne tyder på at du skal igang med en behandling i dag!
Hvis det endda ikke er forsent allerede.
Du skal ned til din fiske pusher og hente noget Nifurprinaol nok stavet forkert. Det fåes i forskelige former for medicin blandt andet Aquafuran.
Fiskene har fået nogle flagelatter, og hvis du ikke gør noget, så dør de.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg har ikke lige set noget afføring. Vil det sige at de gerne vil spise, men at de ikke kan?
Jeg ved ikke lige med medicin i mit helt nye akvarie, alt andet kører jo som det skal, men hvis det er harmløst vil jeg da give det et forsøg for at redde klovnene. Hvad gør dette medicin?
Jeg ved ikke lige med medicin i mit helt nye akvarie, alt andet kører jo som det skal, men hvis det er harmløst vil jeg da give det et forsøg for at redde klovnene. Hvad gør dette medicin?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Ja det har du selvfølgelig ret i (Mht medicinen
), jeg ville bare høre om min diagnose var rigtig.
Jeg tror jeg giver forhandleren et kald.
Er der ikke andre der har købt klovnfisk i galten i lørdags, og har problemer med at få dem til at spise? Eller endnu bedre har fået dem til det?

Jeg tror jeg giver forhandleren et kald.
Er der ikke andre der har købt klovnfisk i galten i lørdags, og har problemer med at få dem til at spise? Eller endnu bedre har fået dem til det?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Jeg har også været ude for at nykøbte klovnfisk ikke vil spise i starten. Jeg prøvede med flere forskellige slags flagfoder. Kun den ene slags ville de have til at starte med, men det endte med at de spiste løst af det hele.
Så jeg tror det er tilvending til fodere der skal til, så prøv med noget forskelligt flagfoder.
Så jeg tror det er tilvending til fodere der skal til, så prøv med noget forskelligt flagfoder.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
-
- Copepod
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
Hvor har du købt klovnene henne?
Jeg har selv haft samme problem med en nyindkøbt klovnfisk. Den virkede totalt uinteresseret i alt hvad der blev serveret (frostfoder og flagefoder). Så forsøgte jeg mig med en smule artemia-æg - og det gad den godt æde. Der skal selvfølgelig ædes mange for at den bliver mæt, men alene de, at den virker interesseret er beroligende. I går spiste den såmænd et stykke tørfoder.
Hilsen
Thomas
Jeg har selv haft samme problem med en nyindkøbt klovnfisk. Den virkede totalt uinteresseret i alt hvad der blev serveret (frostfoder og flagefoder). Så forsøgte jeg mig med en smule artemia-æg - og det gad den godt æde. Der skal selvfølgelig ædes mange for at den bliver mæt, men alene de, at den virker interesseret er beroligende. I går spiste den såmænd et stykke tørfoder.
Hilsen
Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hej. Det går godt og skidt.
Den ene tog noget foder i går, og den er jeg overbevist om at den nok skal overleve. den anden er stadig i live og aktiv i dag, men den har ikke spist noget. Jeg prøver lige med nogle artemia æg, det har jeg jo liggende. Jeg prøvede at klægge dem forleden, men det skal jeg vist have læst lidt mere på.
Jeg har iøvrigt prøvet med meget forskelligt foder, men flagefoder har jeg ikke.
De er købt i saltvandsbutikken, men det er selvfølgelig ikke hans skyld at de ikke spiser.
Den ene tog noget foder i går, og den er jeg overbevist om at den nok skal overleve. den anden er stadig i live og aktiv i dag, men den har ikke spist noget. Jeg prøver lige med nogle artemia æg, det har jeg jo liggende. Jeg prøvede at klægge dem forleden, men det skal jeg vist have læst lidt mere på.
Jeg har iøvrigt prøvet med meget forskelligt foder, men flagefoder har jeg ikke.
De er købt i saltvandsbutikken, men det er selvfølgelig ikke hans skyld at de ikke spiser.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Geografisk sted: Nordjylland
jeg har siden i fredags kunne måle en lille stigning i Po4, hvilket jeg også var rimelig sikker på var grundet overfodring (fiskene ikke har spist noget), men ville ikke lige skrive det hvis ikke jeg var sikker på det..!
men hvor langtid har dine klovne gået uden at spise ?
det er først idag at jeg har set mine klovnfisk spise, uden bare at nippe lidt for så at spytte det ud igen.
de startede med at spise ganske lidt "Omega one, super veggie" for derefter at hoppe på artemiaen der blev serveret
men hvor langtid har dine klovne gået uden at spise ?
det er først idag at jeg har set mine klovnfisk spise, uden bare at nippe lidt for så at spytte det ud igen.
de startede med at spise ganske lidt "Omega one, super veggie" for derefter at hoppe på artemiaen der blev serveret

MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef