Percnon gibbesi
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
Percnon gibbesi
Hej.
Jeg købte en Percnon gibbesi af den lokale saltvandsforhandler hvor jeg fik fortalt at den var reefsafe og ganske harmløs over for andre dyr. Da jeg kom hjem undersøgte jeg den lille fætter på nettet for at lære mere om den. Her kan jeg så se at den skulle være ret aggressiv og ofte spiser/angriber de fisk der nu kan være i baljen. Er det noget der holder vand? Eller har i gode erfaringer med den? Ellers ryger den lige i nakken på forhandleren igen. P.s. Den er vel godt og vel 6 cm.
Jeg købte en Percnon gibbesi af den lokale saltvandsforhandler hvor jeg fik fortalt at den var reefsafe og ganske harmløs over for andre dyr. Da jeg kom hjem undersøgte jeg den lille fætter på nettet for at lære mere om den. Her kan jeg så se at den skulle være ret aggressiv og ofte spiser/angriber de fisk der nu kan være i baljen. Er det noget der holder vand? Eller har i gode erfaringer med den? Ellers ryger den lige i nakken på forhandleren igen. P.s. Den er vel godt og vel 6 cm.
Re: Percnon gibbesi
Ja Sally Lightfoot krabben tager ofte fisk når den bliver voksen.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Lort... Det er sgu dårlig stil. Kan man lave en fælde af en slags? Sådan en fætter er ret hurtig
Ja den er mega hurtig. Det kan desværre blive en vanskeligt opgave for dig :/ Du kan prøve med en flaske der er savet toppen af, og sat omvendt på. Men igen du skal være rimelig heldig.Psyk-mads skrev:Lort... Det er sgu dårlig stil. Kan man lave en fælde af en slags? Sådan en fætter er ret hurtig
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Jeg må gøre et forsøg. Jeg syntes godt nok at det er irriterende og uprofessionelt at en ekspedient kan finde på at bilde en kunde sådan noget ind.
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Den service kan du ligeså godt vænne dig til hvis du handler der.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Det er sidste gang jeg har gjort det 

- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Enig med Niels. Priserne på fisk er dog så gode at jeg gerne handler der, men jeg undersøger altid tingene på forhånd og køber ikke noget jeg ikke har sat mig ind i. Så slipper jeg for at få forkert vejledning i butikken.
o_O
- Tutter
- Rev Rokke
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 5792 Årslev
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Sådan har jeg det også.Jones skrev:Enig med Niels. Priserne på fisk er dog så gode at jeg gerne handler der, men jeg undersøger altid tingene på forhånd og køber ikke noget jeg ikke har sat mig ind i. Så slipper jeg for at få forkert vejledning i butikken.
Det er i øvrigt altid godt at sætte sig ind i tingende først.

Red Sea Reefer Nano http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76469
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Det plejer jeg nu også at gøre, denne gang lod jeg mig dog vildlede. Men det ændrer ikke på at det er dårlig stil og uprofessionelt. Det er fair nok, hvis en sælger ikke helt er så skarp på et område, men så er det tilladt at være ærlig og melde klart ud. Andet er ikke fair.
- Tutter
- Rev Rokke
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 5792 Årslev
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Min kommentar var nu ikke rettet mod dig men bare mere generelt, da jeg også har oplevet dårlig rådgivning hos en ordenlig forhandler, der var lidt stresset den dag. Det et virkeligt dårligt og uprofessionelt, det du har været ude for og røv irriterende fordi du ikke lige kan fange kræet. Jeg vil heller ikke forsvare forhandleren for jeg har også fået en masse vrøvl at vide og dårlig rådgivning i den butik.Psyk-mads skrev:Det plejer jeg nu også at gøre, denne gang lod jeg mig dog vildlede. Men det ændrer ikke på at det er dårlig stil og uprofessionelt. Det er fair nok, hvis en sælger ikke helt er så skarp på et område, men så er det tilladt at være ærlig og melde klart ud. Andet er ikke fair.

Red Sea Reefer Nano http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76469
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Så fik jeg den sgu!
her til morgen sad den i fælden.

Psyk-mads skrev:Så fik jeg den sgu!her til morgen sad den i fælden.