Ægge liggende Kardinal par død;(

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Ægge liggende Kardinal par død;(

Indlæg af Mikki »

Så imorges at mit kardinal par var væk. Fandt den ene i bunden igang med at blive spist af ermit krabberne. Den anden lå i maven på min bobbeltip anemone;(
Har en kardinal tilbage. Har parret eventuel søgt anemonen som skjulested og blevet snydt på den konto?
Min tanke er at de begge er blevet stukket af anemonen og den ene så er faldet til bunden imens den anden røg ind i anemonen som foder?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Ægge liggende Kardinal par død;(

Indlæg af Anden »

Mål po4 hvis du ik har gjort for nyligt
Billede
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Mikki »

Anden skrev:Mål po4 hvis du ik har gjort for nyligt
Har ikke noget at måle den med pt.
Tvivler bare på at det kan være det, når mit vand pt er krystal klart og ingen alger og det går 2 chromisser blå. 2 gule. 1 kardinal. 2 kirurger. 2 klovne. 1 kuglefisk. 1 pudse reje. Der slet ikke bære præg af gener af po4. Det ville næste være underligt at 2 fisk ud af alle dem dør og havner i anemones mund.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kaudernii er en meget rolig fisk, som ikke bare sådan lader sig skræmme.
Derfor tror jeg ikke at anemonen er årsagen til at de døde. Fosfat er heller ikke årsagen. I såfald skal den være monster høj, og alt andet skulle så også være gået til.
Det er meget sjældent noget der går godt at have flere end 1 par af Kaudernii i samme akvarie.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Mikki »

Carsten skrev:Kaudernii er en meget rolig fisk, som ikke bare sådan lader sig skræmme.
Derfor tror jeg ikke at anemonen er årsagen til at de døde. Fosfat er heller ikke årsagen. I såfald skal den være monster høj, og alt andet skulle så også være gået til.
Det er meget sjældent noget der går godt at have flere end 1 par af Kaudernii i samme akvarie.
Ja Jeg havde os læst det med helst ikke flere par i samme tank med mindre den var stor. Købte 2 stk altså et par ved dyrhandleren der var ægge liggende. Kom hjem og fandt hurtig ud af at det ikke var lykkes at få paret. Så hentede den sidste og ja 10 min efter den var i balje. Dannede den par med den ene. Hannen som nu var tydelig at spotte så ud til at have munden noget mere åben og stoppede med at spise præcis som når de har æg i munden og hunnen kredsede om ham. Ved de søger læ/skjul når de ruger og tænkte at de måske havde valgt anemonen til dette formål ude. At kende konsekvensen ved det? Tror bestemt ikke de på noget tidspunkt har været skræmt. Det er den art der er sort stribet mener de heder kaudi et eller andet. Kan læse mig til at de kun findes et bestemt sted i verden og tænkte at de måske ikke af natur kender til anemonen og de farligheder der kan være ved at prøve den af som hjem?
Men finder sku nok aldrig grunden og er nu på jagt efter nyt par. Mistænker den der er tilbage for os at være en hun, da hanen ikke var efter den. Det var hunden til gændgælde efter de dannede par
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har haft Kaudernii gennem flere år og kan ikke genkende det med at de gemmer sig når de ruger.
Oprindeligt kom Kaudernii fra Banggai øen i Indonesien, og kun der. Og de de er ret lette at fange, og endnu lettere at sælge, så var der nogle fiskere som udsatte dem på andre steder. Så i dag er de vist ikke så truede som de har været. Problemet er så at de ikke passer godt ind de steder de er sat ud. Der har været skrevet noget om det på nettet, men husker ikke lige hvad problemet var. Tvivler stærkt på at anemonerne er et problem, for de findes jo stort set over alt fra Grønland til Antarktis Og fra øst til vest.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

De plejer da i naturen at kunne gå i anemoner hvis jeg ikke husker forkert?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"