Lad mig derefter fortælle historien fra start.
Vi er for nogle dage siden ude hos Flemming (bruger herfra) vi snakker om anemoner og selvfølig anemoner i en pumpe.
Da vi kommer hjem har den anemone som nu har siddet "fast" det samme sted i 4 mdr. begyndt at rykke på sig, Gisp.
Vi forudser problemer og ender med at rykke vores Tunze stream således at anemonen ikke kan ryge i den.
Men hvad vi troede anemonen ikke kunne (kravle derop til pumpen) besluttede anemonen sig for at bevise at den kunne

I morges stod jeg op og det første jeg bemærker er at de 2 klovnfisk går i en koral istedet for i deres anemone

Straks falder mig blik på pumpen

Nitrit er steget fra o til o,1, der er svæv i vandet, men ikke brunt eller ildelugtende.
Koraller og fisk ser ud til at have det fint og skummeren skummer på højtryk.
Vi har sat en ekstra pumpe 2200l/h med filtersvamp til og begynder at skifte noget vand.
Det ser dog ud til at vi er sluppet meget heldigt og har noget at standse anemonen i tide, den er let gennem tygget og er nu helt ude af akvariet.
Nu forstår en nybegynder pludseligt alle de kommentar man har fået på sin vej "hvorfor vil i absolut have en anemone i akvariet" osv