"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

REN GYSER

Forum for generel snak omkring saltvand.
smedefar
Reactions:

REN GYSER

Indlæg af smedefar »

Går og undre mig lidt over, hvordan en butikker som klovnefisken og akvarieudstyr.dk kan løbe rundt?????
Har været der flere gange under besøg i KBH. og hver gang er det lige skræmmende :HA ...
Der ligger en del døde fisk i akv. begge steder, om koraller er levende vides ikke, da de mest af alt ligner gammel afbleget kalkskeletter, og det forlanger de en mindre formue for :shock:..

Klovnefisken:..
Har en pæn indretning og fint udvalg af hardware.
En del døde fisk, der ligger på bunden i akv. Blandt de levende fisk i akv. findes der en del gule kirugerfisk, der er tynde som papir, besider finneråd, svamp samt div. Oplever det stortset under hvert besøg :|

koraller ligner noget der er løgn, og så tager de enda penge for det. :roll:

udstillingsakv. i butiksvindue :roll:

Akvarieudstyr.dk:..
indretning....man skulle tro George Bush og hans hær, havde brugt området som træningslejer inden de invaderde Irak. :shock:

Igen en del døde fisk i bunden af akv.
Når man står der til åbningstid, får man næsten altid afvide, at man ikke må gå ovenpå førend at personale er færdige med akv. (tror de skulle se sig om efter andet personale). Mange af de resterende fisk så ikke ud til at have det ret godt, ligner noget der kan dø, hvornår det skal være (sikkert også det bedste for dem) :(

Koraller..hvad???...der var stortset ikke andet end hvide kalkskeletter :(

Konklusion:.. Personalet i begge butikker, må være i besidelse af en specialuddannelse i hospicepleje for fisk, koraller og hvad der ellers høre til saltvandshobbyen. Det er sgu et sørgeligt syn, og ikke et besøg værd :|
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Er du i stand til at kende forskel på en levende og en død koral ;)
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
ReeZer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 585
Tilmeldt: tirs 10. okt 2006 15:18
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vejle - Downtown
Kontakt:

Indlæg af ReeZer »

lol kommentar til sidst ;)
Men okay- har aldrig set butikkerne så fint med noget feedback
Henrik - Stay positive
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man 7. aug 2006 12:43
17
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

Ok, akvarieudstyr kan jeg specielt godt give dig ret i, de er sindsyg dyre med deres fisk og koraller, derfor køber jeg ikke noget levende dernede.
Det jeg dog køber hos dem er foder til mine krybdyr, men det har de også mere held med.
Klovnfisken handler jeg selv hos, og synes det nogen gange kan være lidt slemt med døde fisk, men andre gange synes jeg nu det ser fint nok ud. Deres koraller ser da også meget bedre ud end hos akvarieudstyr, og priserne er også mere overkommelige.

Men ok, man har jo heller ikke rigtig så mange andre valg når man skal købe noget indenfor denne hobby, det skulle da lige være at gå i planteimporten.
Men ok, jeg køber som regel privat, dels for at se hvordan folks akvarier ser ud, og få en snak med en som ikke lige har en forretning at køre, og så også lige spare lidt penge samtidig med.

Men hvor køber du da dine fisk, koraller og udstyr ??
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Kom dog blot til det dejlige jylland med smukke sunde fisk fra bonni i viborg og dejlige flotte blød og stenkoraller fra john i aarhus. samt saltvandsbutikken med både fisk og koraller.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
phoenix33114
Reactions:

Indlæg af phoenix33114 »

Vil give dig fuldstændig ret i at de butikker er noget lort..

Akv. uds. har ik så meget og det de har koster en bondegård...

Hvorfor skal dem på fastlandet have det bedre end os?.. hehe..

Er der nogen der har erfaring med planteimporten?
smedefar
Reactions:

Indlæg af smedefar »

Mads. Ja, det vil jeg mene
Nu kommer jeg nede fra den sydlige del af Jylland, så jeg plejer at køre over grænsen og så en tur til grossisten von wussow (ved godt at priser ikke kan sammenlignes), men der ser tingene sgu noget anderledes ud..
Og det er sgu pænt surt for de folk der tager turen på små 270 km, smider penge til broafgiften og så komme over og opleve det her, som mange folk taler rigtigt godt om...
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man 7. aug 2006 12:43
17
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

Det skal jeg trods alt ikke lige kunne snakke med om, men som sagt tidligere så er vores muligheder jo begrænsede når man skal have noget indenfor saltvand.
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
phoenix33114
Reactions:

Indlæg af phoenix33114 »

Kan almindelige mennesker handle der?
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 718
Tilmeldt: lør 10. jul 2004 08:22
19
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

HAHA, ellers pænt underholdende afslutning
phoenix Nej, du skal have et cvr-nummer (tror nok det hedder sådan)

Som reezer skriver, så er det da rart med noget feedback
Senest rettet af K.E fre 12. jan 2007 20:57, rettet i alt 1 gang.
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
phoenix33114
Reactions:

Indlæg af phoenix33114 »

jeps.. momsregistreret... nederen..
Mortensen 2
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 204
Tilmeldt: tors 24. aug 2006 06:49
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Mortensen 2 »

Jeg vil sige at jeg er meget uenig med dig med hensyn til klovnfisken.

Alle de gange jeg har været derinde har der været flotte akvarier, fisk og koraller at se på...

bare min mening..
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Desværre blev jeg prakket en underernæret syg fisk på, som nybegynder, i "klovnfisken", så der er vel altid forskellig opfattelser om disse butikker!

Hvis så det var billigt men desværre
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

jeg kan kun give smedefar ret..

Mads-Fisk kan i se forskel på en død og en der i live ??

jeg har være inde hos jer masser af gange hvor der var døde fisk i akavrierne og kan i slippe af med en halv død coral ... ja ... så har vi også set det.

Steen.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

smedefar...Nu snakker om butiken grossisten von wussow der har jeg aldrig været.
Jeg er momsregistreret bare ikke inde for fiske verden.
Men kan man besøge dem afligevel ??

Hvis man kan vil jeg da gerne fylde bilen med nogle her fra området og smide dyten den vej forbi.

Steen
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 114
Tilmeldt: tors 14. dec 2006 23:03
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Indlæg af Stemus »

Jeg tror ikke der er nogen akvarieforretninger der kan sige sig fri for at have døde som halvdøde fisk i akvarierne engang i mellem.
Vi kan hurtigt blive enige om at døde fisk og koraller selvfølgelig skal op og ikke sælges.
Skal vi så ikke bare stoppe her, istedet for at svine hinanden til og gøre det til en børnehave.
Hvis folk er utilfredse med diverse forretninger så lad vær med at handle der, dette hjælper i hvertfald ikke.
/Per
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Nu er tingene i glasakvarier, så det er faktisk muligt at se hvad man køber. Hvis der kun er rådden frugt hos den lokale grønthandler, så køber jeg min frugt et andet sted - og det ved sælger også.

Jeg kan til dels give dig ret i beskrivelsen af akvarieudstyr. Jeg kan ikke forstå akvarieudstyr har så mange døde koraler liggende og dem der stadig er mikroskopisk liv i, er fyldt med alger og bakterier. Til gengæld har de ofte nogle rigtig flotte fisk, der har gået længe i deres akvarier.

Din beskrivelse af klovnfisken er derimod meget vildledende efter min mening. Jeg syntes de har et pænt udvalg af flotte koraler. Ukyndige bliver altid objektivt vejledt i, hvilke koraler de kan have i deres akvarie. Desuden er de ikke blege for at sige, hvis de ikke er i stand til at svare på et spørgsmål, hvilket er vigtigt inden for en hobby, hvor man ikke kan vide alt. Klovnfisken har desuden afholdt flere gode arrangementer, foredrag mv., til fordel for kunderne, men med sikkerhed for underskud for forretningen - hatten af for det.
Med venlig hilsen

Thomas
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

ligeledes ved fatale fejl retter de skaden igen ja osse mindre fejl... det sker ikke hos enhver dumdadum host akvarieudstyr
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg har kun handet hos klovnfisken og bliver også ved med det ... men det er altid lidt trist og se når der sker fejl og selvfølig skal det ikke blive til muder kast for så kan vi nok ikke skrive om andet end det.
Jeg vil også lige komme med ros til klovnfisken .. selv om de kan have travlt tager de sig til til deres kunder også selv om man bare lige skal kigge.
Jeg tro at hvis man gør det op i hvilken butik der er best så er folk også forskelige nogle kigger kun på prisen og andre på servicen og de sidst kigger kun efter fejl.

Steen
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 718
Tilmeldt: lør 10. jul 2004 08:22
19
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

spdiving skrev:smedefar...Nu snakker om butiken grossisten von wussow der har jeg aldrig været.
Jeg er momsregistreret bare ikke inde for fiske verden.
Men kan man besøge dem afligevel ??

Hvis man kan vil jeg da gerne fylde bilen med nogle her fra området og smide dyten den vej forbi.

Steen
Mener ikke man bare sådan lige kommer til at handle hos von wussow, om man er momsregistreret eller ej..Det er vistnok dem der peger de folk ud, som de vil handle med:?:
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Mener ikke man bare sådan lige kommer til at handle hos von wussow, om man er momsregistreret eller ej..Det er vistnok dem der peger de folk ud, som de vil handle med:?:

Det er ikke nok med et moms nummer, man skal også dokumenterer at man driver en akvarie forretning desværer :wink:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 718
Tilmeldt: lør 10. jul 2004 08:22
19
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

hehe, så kommer det til at knibe for en del af os
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Hmm..Jeg kunne lige så godt havde åbnet en foretning med de penge man har smidt efter hobbyen.

:jump

Steen
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 428
Tilmeldt: tirs 18. jul 2006 20:21
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

Indlæg af Claus H »

von wussow, hvordan er det lige man kan se deres stockliste
Claus H

250 l 80 l sump afp 600 skummer tunze 6000 tunze nano 150w hqi 2 24w blå osmolator 3000 L retur

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
Brugeravatar
RonniA
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 370
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 19:21
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 110% Greve
Kontakt:

Indlæg af RonniA »

Hej steen min greve ven he he... jeg er klar og er også momsregistreret.
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

hvis du har et cvr nr kan du garenteret købe i tyskland også! jeg har været i klovnen et par gange og har ikke set døde eller døende fisk eller koreller men måske det afhænger af tidspungtet?kan kun sige køb frekmenter af carsten eller ligesindene der bliver du ikke snydt :TH
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har handlet alle de steder som er nævnt her.
Og kan sagens genkalde mig de ting som bliver skrevet her.
Alle er på nakken af akvarieudstyr, og mange gange med rette.
den gang de flyttede ud til Laplandsgade, var det slet ikke meningen at de ville have åbent for salg fra butikken. derfor er den heller ikke indrettet med det formål, men mere som et lager hvor tingene skal være lette at komme til. At successen så har været større end de regnede med er noget andet. Jeg har altid fået god behandling derude, og engang hvor jeg havde købt nogle koraller, blev 2 af den hvide natten over. Den fik jeg tilgodehavende på, for det samme var sket med alle dem de havde.

Klovnfisken er en flot indrettet butik, men synes alt for ofte at fiskene ligner noget der er løgn, tynde og de der er værre - sten døde.
Alle butikker oplever da dødsfald, men at lade kadavret ligge, er ikke ligefrem noget der får ens købe lyst til at explodere. Og så travlt har de altså heller, ikke at der ikke er tid til det. Faktisk sker der stort set intet om middagen. klovenfisken får jo sendinger fra Tyskland, som igen får fra mange steder, derfor ser man ofte fisk der som ikke ses andre steder. Og korallerne ser som oftest rigtigt flotte ud, men er efter min mening for dyre. Især når man ved hvad de koster derude.
Planteimporten, er den absolut aldste butik, og det ser man også, hvis ikke er man blind. Den er totalt nedslidt, men der sidder en trold på 1 sal som ikke vil ofre en klink på den. Og deres saltvandreol er ved at falde sammen. Alt det lyder jo ikke særligt godt, men deres fisk er generelt fine, og af de 3 forhandlere bedst indrettet. Fiskene har gemmesteder, da der er flere store blokke levende sten i hver akvarie.
Korallerne, ja de ser som sådan godt ud når de har nogen. Og de gør mest i blød koraler og den slags. Og deres priser er de så ubestridt laveste.
Jeg har også været hos Von Wussow, og synes det er helt forkert at tage en grossist med i sammenligningen. Dels er det jo ikke alle og enhver der kan komme ind og handle. Og stedet er jo slet ikke indrettet på at skulle præsentere noget. Og så synes jeg da heller ikke at udvalget var så fantastisk, som det gøres til.
Jeg har også besøgt Trans Marine i Nürnberg. Det var en underlig blanding af grossist og detail handel, eneste forskel var priserne.
Lokalerne var noget rodede, men viste fisk og koraller fint. Korallerne var ikke noget at skrive hjem om, da de alle uanset farve var en eller anden nuance af brunt.
Indehaveren var noget af en pladespiller, som ville imponere med alt det han kunne, men tilfældigvis ikke havde noget hjemme af.

Alle vore 3 forhandlere i København, skulle prøve at kome ind som kunde i deres egen butik, og se de fejl vi alle finder hos dem.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

Johnny skrev:kan kun sige køb frekmenter af carsten eller ligesindene der bliver du ikke snydt :TH

det giver jeg dig fuldstændig ret i.. har kun købt 1 koral i en butik resten privat 8)
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man 7. aug 2006 12:43
17
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

Har endnu ikke købt en eneste koral i butik, men kun hos private.
Jeg køber så også mest fragmenter, da jeg mange gange synes det er nemmere med hensyn til pladsen.
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 161
Tilmeldt: fre 9. jun 2006 10:56
18
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Kirurgfisk »

Jeg kan nu tildels også desværre give lidt ret i kritikken af de to ud af tre saltvandsbutikker i storkøbenhavn ?

Jeg har nu 3 - 4 gange, forsøgt at købe mig et par klovnfisk - hos ja, klovnfisken ! - og hver eneste gang er de døde for mig indenfor meget, meget kort tid :?:

Men da jeg svært fristet - ( nu ville jeg simpelthen bare ha det par klovnfisk) - opsøgte butikken sidst - valgte jeg at høre et stille og velmenende råd fra en anden kunde - en anden saltvandsakvarist og opsøgte herefter - trods mine tidligere uheldige indkøb hér - butikken i laplandsgade ( akvarieudstyr !).

Denne gang blev jeg nu glædeligt overrasket - flotte , sunde og raske svømmede "nemo´erne" gladeligt rundt og jeg købte hurtigt to - der her 3 - 4 dage efter stadig svømmer mætte og tilfredse rundt i mit akvarie !

Dog skal jeg også lige sige at jeg tænkte mit - da jeg spillede "dum", og spurgte ang. akklimatiseringen - og hér hurtigt bare fik det svar at både fisk og anemone som bare skulle "smides" direkte i akvariet uden nogen forberedelser :?:

Dét svar havde jeg ikke ventet mig, ( og dog !) - jeg kan nu tænke mig at jeg sikkert ville have fået et langt mere brugbart svar i klovnfisken !
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"