Min klovnfisk har nu lagt æg for tredje gang.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Min klovnfisk har nu lagt æg for tredje gang.
Jeg har to klovnfisk gående sammen i mit akvarie og hunnen har nu lagt æg for tredje gang inden for et måned og denne gang er det virkelig en ordentlig omgang hun har lagt.
Det er faktisk meget underholdne at se på hunnen lægger ægene og hannen vogter, hvilket tør siges at han gør. Det er med nød og næppe han får mad mens han passer på æggene, så trofast er han. Desværre er deres overlevelses procent lig med nul da jeg tror det er min evig sulten palet kirug der nyder godt af kaviarne. Så der er vel egentlig ikke rigtig noget man kan gøre.
Det er faktisk meget underholdne at se på hunnen lægger ægene og hannen vogter, hvilket tør siges at han gør. Det er med nød og næppe han får mad mens han passer på æggene, så trofast er han. Desværre er deres overlevelses procent lig med nul da jeg tror det er min evig sulten palet kirug der nyder godt af kaviarne. Så der er vel egentlig ikke rigtig noget man kan gøre.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Tillykke med det, de må have det godt.
Klovne unger er sværer at fodere op de bliver sjælden mere end 4 mdr.
Klovne unger er sværer at fodere op de bliver sjælden mere end 4 mdr.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
flemmiov skrev:de skal opfodres på microplankton-derfor er der ikke rigtig nogen der har succes med at holde dem i live...(bortset fra et par stykker, vistnok tilbage i 1970erne)
De skal opfodres med hjuldyr, som igen skal fodres med phytoplankton.
klovnfisk bliver opdrættet i ganske store mængder, blandt andet på Taiwan. På Interzoo i maj måned så jeg en stand, hvor der vist nok var 6 forskellige arter. De var utroligt nuttede i en størrelse på under 1 cm.
Men er formentligt extremt sarte i den størrelse.
Klovnfisk er også blevet opdrættet herhjemme på komerciel basis, problemmet var blot at de blev så dyre, at ingen forhandler var interesseret i dem. Det var engang midt i 80'erne, det lille "eventyr" stod på.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19