Nybegynder

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
luffen
Copepod
Copepod
Reactions:
10
Postnummer: 3000 Helsingør
Saltvand siden?: 2015

Nybegynder

Indlæg af luffen »

Hej med jer :-)

Min kæreste og jeg vil gerne have et saltvands akvarie.

Jeg har haft et for nogle år siden men kan ikke huske så meget om hvordan og hvorledes man griber det an.

Vi tænker at vi vil starte med et cirka 200 liters kun med fisk.

Hvordan skal vi gøre med tilsætnings stoffer, vandskift osv, og hvad skal vi vide inden vi render ud og handler.

Vi vil gerne have cirka 10 fisk og blandt andet klovn fisk og en dronning kejser om muligt.

Håber i kan oplyse os lidt i vores færd.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Nybegynder

Indlæg af MoG »

Hej og velkommen til..

Et par hurtige råd..

Du kan ved at søge og læse på forum, saltvandswikien øverst på siden og den gratis ebog få svar på stort set alle begynder spørgsmål .. :y

PS . Drop kejseren til det 200 liters ... :wink:

Læs ovenstående igennem (dog er hele forummet ikke påkrævet! :biggrin: ) men brug lidt tid..
Morten
luffen
Copepod
Copepod
Reactions:
10
Postnummer: 3000 Helsingør
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af luffen »

Vil man skulle bruge det samme udstyr og tilsætning når man kin vil starte med fisk i akvariet ? Vi så en super flot meget lille fisk hos decocean idag, fik at vide det hed en dronning kejser men når vi søger på google ligner den altså ikke den vi så, men den kræver måske også et større akv, end et 200 liters ?

Den kosted 1385 kroner mener jeg, ja for den ene lille fisk, men nøj hvor var den flot !
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af KasperT »

Den ændre udseende når den bliver voksen.
Og den der kejser bliver meget stor. Den skal jo lige kunne vende rundt også :-)

Der er nogle sindsygt flotte dværgkejserfisk som vil være et oplagt alternativ i et 200 l.
/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Når I vælger kun at have fisk, så er der ikke så meget der skal tilsættes.
Men vandkvaliteten skal dog stadig være ok, for ellers kommer der alt for mange alger, og fiskenes bliver lettere angrebet af parasitter.
Paletten af fisk I kan have, er også langt større når det kun er fisk der skal være i akvariet.
Rigtige kejserfisk, skal i undlade at købe da de bliver alt for store. Men der er hel stribe dværgkejsere som er lige så flotte, men som man ikke kan have i akvarier med koraller
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"