Jeg har bestilt 5 testsæts hos korallen og alle fra producenten Red sea.
Har nu prøvet at teste nitrit og nitrat, ph og calcium, og synes ikke just at jeg er tilfreds med nøjagtigheden/ eller fremgangsmåden.
Jeg var ovre hos Etheg for nogen uger siden og købe et JBL calcium testsæt, som det første testsæt til saltvand i min salt karriere. Da jeg åbnede pakken fra JBL, tænkte jeg "Wow", nu har jeg et helt fysik lokale hos mig

Gik da straks igang med at teste calcium i vandet, og syntes at måden det skete på virkede ret nem og enkel. Man drypper en dråbe, ryster og tjekker om vandet er blevet lys blå- hvis ikke, så en dråbe mere- og pludselig bliver væsken lys blå og så ved man, at man har ramt det rigtige punkt. færdig til at aflæse. GODT:)
Men så efter at have prøvet Red Seas tests tænker jeg bare, hvor sikkert er Red Seas tests, da det hele er meget med øjemål og finde ud af hvilken farve den pågåldende testvæske ligner mest?
Hvad er jeres meninger og erfaringer? og hvordan fungere JBLs andre testsæt i forskel til Red seas. Er det det samme med øjemål, eller?
Roger over herfra- Og nej, nu er dette ikke for at sætte nogen produkter i dårlig lys, Måtte bare lige ud med dette