Blåringet kejserfisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Blåringet kejserfisk

Indlæg af Mikki »

Overvejer at anskaffe mig denne flotte fisk.
Ved at den er beskrevet som ikke reefsafe og at den kan finde på at gå på diverse koraller.
Ville dog høre om der er andre der har haft erfaring med denne og eventuel opfattelse af denne i en koralrev med hovedsageligt lps.
har jo andre fisk der bryder kurven om hvad de kan og ikke kan ;)
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Blåringet kejserfisk

Indlæg af Thue »

Går ud fra du mener annularis, og gir dig ret det er en super smuk fisk. Da jeg holdte en masse forskellige kejsere og der i blandt annularis. Var den ikke den værste af de kejsere jeg holdte. Jeg havde enkelte koraller i akvarie selv om det var et fish only. Og det var ikke den der var slem til og ødelægge. Den er lidt sky i det så nok derfor den er lidt mere tilbage holdne end andre kejsere. Men om den helt kan holde sig i skindet tør jeg ikke sige. Men smuk det er den sku.

Mvh Thue
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Mikki »

Thue skrev:Går ud fra du mener annularis, og gir dig ret det er en super smuk fisk. Da jeg holdte en masse forskellige kejsere og der i blandt annularis. Var den ikke den værste af de kejsere jeg holdte. Jeg havde enkelte koraller i akvarie selv om det var et fish only. Og det var ikke den der var slem til og ødelægge. Den er lidt sky i det så nok derfor den er lidt mere tilbage holdne end andre kejsere. Men om den helt kan holde sig i skindet tør jeg ikke sige. Men smuk det er den sku.

Mvh Thue
Ja det er Pomacanthus annularis jeg mener.
Du havde nok ikke rejer i dit med alle de kejsere?
har en puffer kugle fisk med pigge i mit som ikke accepter nye rejer uden at spise dem. Men har en danebro reje deri fra før den kom i baljen og den røre den ikke, den tillader enda at den renser den. tror du den reje ville ryge hvis kejseren kom i?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Havde rejer i, kejserene var lige glade med dem, det var også først da jeg fik mig en puffer lige som dig, så røg der en en gang i mellem
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"