småkravl i mit pico.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
m04
Reactions:

småkravl i mit pico.

Indlæg af m04 »

jeg har for kort tid siden købt et pico akvaruim her fra siden, med en anemone og en klovn i, men jo mere jeg kigger i det, jo flere smådyr finderr jeg,
der er rigtig mange af hvad jeg efter at have søgt hist og her syns ligner Fireworms. ud over det er der 2 bittesmå brunelige søstjerner, som er godt camufleret når de sidder på en sten.

til sidst er der uffateligt mange små gennemsigtige fangarme, som stikker ud af revner forskellige stder på stenene, de "bygger" rør uden om armene af bittesmå sten som fangarmene henter ind,

det jeg vil frem til, er om de dyr "kun" rydder op, så de spiser hvad fisken evt. efterlader, eller om de er skadelige og skal fjernes, fangearmene rører tit ved anemonen og den har flyttet sig fra hvor den sad da jeg fik den. så jeg tænkte de måske drillede hinanden dernede.

håber nogle kan hjælpe.

Hilsen Mathias
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

alle de dyr du nævner er nytte dyr og vær du blot glad for dem :) du skal sikkert nok finde flere slags,
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Det er klart det fedeste ved saltvand efter min mening; at der hele tiden dukker nye ting op man ikke har set før....

Prøv at sætte dig med en lommelygte foran akvariet, en times tid efter lyset er slukket. Hold hånden over lygten, så lyset kun er svagt og lys ind i baljen. Du vil, med garanti, finde masser af ting du ikke har set før :lol: Der er masser af snegle, pods, orm, søstjerner o.l., der kun er fremme om natten.

Og det er ikke ret meget af det, du skal være nervøs for - langt de fleste er nyttedyr.

/Kim
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

håber du stadig er glad for det :-)
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"