jeg har for kort tid siden købt et pico akvaruim her fra siden, med en anemone og en klovn i, men jo mere jeg kigger i det, jo flere smådyr finderr jeg,
der er rigtig mange af hvad jeg efter at have søgt hist og her syns ligner Fireworms. ud over det er der 2 bittesmå brunelige søstjerner, som er godt camufleret når de sidder på en sten.
til sidst er der uffateligt mange små gennemsigtige fangarme, som stikker ud af revner forskellige stder på stenene, de "bygger" rør uden om armene af bittesmå sten som fangarmene henter ind,
det jeg vil frem til, er om de dyr "kun" rydder op, så de spiser hvad fisken evt. efterlader, eller om de er skadelige og skal fjernes, fangearmene rører tit ved anemonen og den har flyttet sig fra hvor den sad da jeg fik den. så jeg tænkte de måske drillede hinanden dernede.
håber nogle kan hjælpe.
Hilsen Mathias
småkravl i mit pico.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Det er klart det fedeste ved saltvand efter min mening; at der hele tiden dukker nye ting op man ikke har set før....
Prøv at sætte dig med en lommelygte foran akvariet, en times tid efter lyset er slukket. Hold hånden over lygten, så lyset kun er svagt og lys ind i baljen. Du vil, med garanti, finde masser af ting du ikke har set før
Der er masser af snegle, pods, orm, søstjerner o.l., der kun er fremme om natten.
Og det er ikke ret meget af det, du skal være nervøs for - langt de fleste er nyttedyr.
/Kim
Prøv at sætte dig med en lommelygte foran akvariet, en times tid efter lyset er slukket. Hold hånden over lygten, så lyset kun er svagt og lys ind i baljen. Du vil, med garanti, finde masser af ting du ikke har set før

Og det er ikke ret meget af det, du skal være nervøs for - langt de fleste er nyttedyr.
/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE