Hvid gevækst!?
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Hvid gevækst!?
Så lige en mærkelig hvid gevækst på min Gule kirug.
Kunne desværre ikke få et helt skarpt billed, men nogle ideer hvad kan det være?
Den spiser konstant og "roder" på stenene. (Vel normalt)
Det ser ikke ud til at den gnider mod noget .
Er det bare mig eller?
Kunne desværre ikke få et helt skarpt billed, men nogle ideer hvad kan det være?
Den spiser konstant og "roder" på stenene. (Vel normalt)
Det ser ikke ud til at den gnider mod noget .
Er det bare mig eller?
- Vedhæftede filer
-
- S8000597 (Medium) (2).JPG (66.26 KiB) Vist 2409 gange
Senest rettet af Per A fre 5. jan 2007 08:16, rettet i alt 3 gange.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Gevæksten kan jeg ikke se. Men kan se at den er MEGET tynd!
Hvis du vil have den også er i live om et par måneder, skal du straks begynde at fodre den! Den skal have noritang, som den kan gå og gnave af konstant indtil den er i god foder stand. en fiks som er i dårlig foder stand, er meget mere modtagelig over for sygdomme.
Hvis du vil have den også er i live om et par måneder, skal du straks begynde at fodre den! Den skal have noritang, som den kan gå og gnave af konstant indtil den er i god foder stand. en fiks som er i dårlig foder stand, er meget mere modtagelig over for sygdomme.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Min havde også sådan en stor hvid parasit-lignende ting, da jeg købte den, men efter et par uger faldt den selv af.
Tror derfor også, du i højere grad skal fokusere på at få noget foder i den. Som Carsten også er inde på, så lav en anordning, hvor du kan have noritang i det meste af dagen, som kirurgfisken kan gå og græsse af.
Tror derfor også, du i højere grad skal fokusere på at få noget foder i den. Som Carsten også er inde på, så lav en anordning, hvor du kan have noritang i det meste af dagen, som kirurgfisken kan gå og græsse af.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 6950
Hæng en klemme i akvariet og sæt en fiskesnøre til med en sten i i den anden ende, så klemmen hænger nogenlunde roligt - brug endelig en plastklemme og erstat metalfjederen med elastik - det virker fint hos mig - alle fisk og rejer kommer og nipper af noritangen.
Jerslev
Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Mine kirurger vil MEGET gerne have kinakål.....
Bare hvis du ikke lige har noget nori i nærheden.
Den ser mig godt nok noget mager ud. Men den dér parasit ligner noget jeg havde engang på en C. Parasema. Den faldt af, af sig selv efter noget tid, så med mindre der kommer flere, ville jeg ikke være bekymret.
/Kim
Bare hvis du ikke lige har noget nori i nærheden.
Den ser mig godt nok noget mager ud. Men den dér parasit ligner noget jeg havde engang på en C. Parasema. Den faldt af, af sig selv efter noget tid, så med mindre der kommer flere, ville jeg ikke være bekymret.
/Kim
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Nogle der har erfaringer med dette? Tænker mest på "det farvede."
http://www.atlantisonline.net/Saltvand/ ... itang.html
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Så er der noritang i baljen!
Som billed viser har det umiddelbart ikke den store interesse for Kirugen, men min gylte er gået i gang.
Skal jeg passe på hvor meget jeg putter i (ligesom flagefoder osv.)?
Og nu jeg har jer
Er det grønne "blade" agtige på billed 2 noget der skal i sumpen eller kan det blive i akvariet?
Som billed viser har det umiddelbart ikke den store interesse for Kirugen, men min gylte er gået i gang.
Skal jeg passe på hvor meget jeg putter i (ligesom flagefoder osv.)?
Og nu jeg har jer

- Vedhæftede filer
-
- ud_eller (Medium).JPG (49.87 KiB) Vist 2375 gange
-
- nori (Medium).JPG (62.86 KiB) Vist 2375 gange
Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hvis du har dit noritang siddende i en klemme, vil du jo bare kunne hive det, de ikke har spist op igen, og du kan derfor ikke rigtig overfodre på denne måde. Dog skal du holde lidt øje med fosfatindholdet.
Algerne på billede 2 er Halimeda og disse renser ikke vandet som andre alger gør. Dog er de rimeligt nemme at styre, så hvis du synes de er pæne, kan du beholde dem i tanken og ellers smide dem ud.
Algerne på billede 2 er Halimeda og disse renser ikke vandet som andre alger gør. Dog er de rimeligt nemme at styre, så hvis du synes de er pæne, kan du beholde dem i tanken og ellers smide dem ud.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det ser da meget interessant ud - men har aldrig hørt om det før ?Mikkel E skrev:Nogle der har erfaringer med dette? Tænker mest på "det farvede."
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg har prøvet den røde og lilla. Mine fisk gad ikke spise det.Brian skrev:Det ser da meget interessant ud - men har aldrig hørt om det før ?Mikkel E skrev:Nogle der har erfaringer med dette? Tænker mest på "det farvede."
I modstætning til noritang som er formet til plader, er de her blot tørret.
Og ikke lige nemme at sætte i en foderklemme.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Fik et bedre billed!
Ved ikke om dette nye billed ændre ved at "det nok falder af af sig selv"?
- Vedhæftede filer
-
- ting (Medium).JPG (68.07 KiB) Vist 2325 gange
Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Carsten:
Jo, jo
men er ret ny og som han sagde derinde "du kan ikke få lige den du peger på...."
men næste gang jeg køber fisk, så må jeg bruge tid på at se den han har fanget gennem posen, er det sådan i gør?
Og gad vide om ikke forhandlerer af "niche" produkter kender betydningen af god service og professionel rådgivning?
Ikke at jeg på nogen måde vil udsætte noget på hverken butik eller betjening (tænker kun i generelle baner!)
Man har vel stadig en række rettigheder iflg. købeloven osv. selv om produkterne adskiller sig fra en mobiltelefon og 1 l mælk.
Du skulle selv have sikret dig at fisken var iorden inde du købte den, både med hensyn til parasitter/sygdomme og foderstand.
Jo, jo

men er ret ny og som han sagde derinde "du kan ikke få lige den du peger på...."
men næste gang jeg køber fisk, så må jeg bruge tid på at se den han har fanget gennem posen, er det sådan i gør?
Og gad vide om ikke forhandlerer af "niche" produkter kender betydningen af god service og professionel rådgivning?
Ikke at jeg på nogen måde vil udsætte noget på hverken butik eller betjening (tænker kun i generelle baner!)
Man har vel stadig en række rettigheder iflg. købeloven osv. selv om produkterne adskiller sig fra en mobiltelefon og 1 l mælk.

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Lortet ser desværre ud til at brede sig
Der er noget ligende der sidder på den store finne der sidder nederst.
Samtidig syntes jeg den har fået hvide pletter, men disse er kun synlige i det blå lys (endnu).
Men den bageste finne har i hvert fald mistet noget farve på en del af den.
Er det normalt at de (hvide pletter) først fremstår i det blå lys?

Der er noget ligende der sidder på den store finne der sidder nederst.
Samtidig syntes jeg den har fået hvide pletter, men disse er kun synlige i det blå lys (endnu).
Er det normalt at de (hvide pletter) først fremstår i det blå lys?
Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Der er én på RC der mener det kunne være "Lymphocystis".
Håber ikke det ender som på vedhæftet billed
Desværre kan det også være en af følgende ligende sygdomme:
Epitheliocystis (mucophilosis): Epitheliocystis is caused by a coccoid to coccobacillary organism. Lesions appear as small, 20 to 400 µm diameter, white nodules on the gills. Histologically, the hypertrophied chloride or goblet cells have granular, basophilic cytoplasm filled with coccoid or coccobacillary bodies. The nucleus, if present, is displaced to the periphery.
Ichthyophthirius multifilis (Ich or white spot disease): This disease is commonly observed and is due to protozoal parasitic infection. Lesions appear as small white spots on the skin, fins, tail, and gills. Cytologically, the parasite is large and round with a ciliated plasma membrane and a distinct macronucleus.
Walleye dermal sarcoma: This is a neoplasm composed of spindle cells that can be diagnosed by histopathology.
Idiopathic epidermal hyperplasia: This is a rare but benign disease characterized by variably-sized, white to pink, raised, cutaneous lesions. Histopathology reveals an irregularly thickened epidermis.
Det er sku da pest eller kolera
Håber ikke det ender som på vedhæftet billed

Desværre kan det også være en af følgende ligende sygdomme:
Epitheliocystis (mucophilosis): Epitheliocystis is caused by a coccoid to coccobacillary organism. Lesions appear as small, 20 to 400 µm diameter, white nodules on the gills. Histologically, the hypertrophied chloride or goblet cells have granular, basophilic cytoplasm filled with coccoid or coccobacillary bodies. The nucleus, if present, is displaced to the periphery.
Ichthyophthirius multifilis (Ich or white spot disease): This disease is commonly observed and is due to protozoal parasitic infection. Lesions appear as small white spots on the skin, fins, tail, and gills. Cytologically, the parasite is large and round with a ciliated plasma membrane and a distinct macronucleus.
Walleye dermal sarcoma: This is a neoplasm composed of spindle cells that can be diagnosed by histopathology.
Idiopathic epidermal hyperplasia: This is a rare but benign disease characterized by variably-sized, white to pink, raised, cutaneous lesions. Histopathology reveals an irregularly thickened epidermis.
Det er sku da pest eller kolera

- Vedhæftede filer
-
- Lymphocystis Disease.jpg (30.48 KiB) Vist 2236 gange
Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Per A skrev:
Det er jo da ikke underligt så tynd den var/er. der er ikke meget modstandkraft i den. Heldigvis plejer pletteren kun at være stress pletter, og hvis du får den fodret godt op på Nori tang og artemia, vil pletterne formentligt forsvinde med tiden - det plejer de.