Hjælp til terror bekæmpelse

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Hjælp til terror bekæmpelse

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Jeg har i Lørdag købt en smuk musling hos Carsten, nu har mit søpindsvin så kastet sin kærlighed på denne :G :G :G :G . Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, nu har den lige siden muslingen kom, forsøgt at stjæle den, og det er nu lykkedes igen. :angry: :angry: :angry: . Jeg vil helst ikke af med mit pindsvin, og helst ikke miste muslingen. Har i nogen ideer til hvordan man stopper den terrorist :y :y . Alle råd er velkommene :) :)
IMG_1981.JPG
IMG_1983.JPG
Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Hjælp til terror bekæmpelse

Indlæg af Ryom »

I sumpen med svinet til muslingen har sat sig fast. Så tror jeg ikke den kan stjæle den længere
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12

Indlæg af Hareskov »

Ryom skrev:I sumpen med svinet til muslingen har sat sig fast. Så tror jeg ikke den kan stjæle den længere

Hej Ryom

Har desværre ikke lys eller alger i sumpen, så ved ikke hvor længe den kan gå dernede. Hvor lang tid tager det ca før muslingen har sat sig 100% fast?

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 4200 Slagelse

Indlæg af Gulkan »

Hareskov skrev:
Ryom skrev:I sumpen med svinet til muslingen har sat sig fast. Så tror jeg ikke den kan stjæle den længere

Hej Ryom

Har desværre ikke lys eller alger i sumpen, så ved ikke hvor længe den kan gå dernede. Hvor lang tid tager det ca før muslingen har sat sig 100% fast?

Mvh Anders
Så smid den i overløbet. Tager vel 3-4 uger. :-) kommer nok and på placeringen.
1000 l fra den 6/1-2019
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Nicklossi »

Evt. sæt muslingen (eller svinet :D) fast med noget reefbond eller noget tilsvarende? :-)
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Nicklossi skrev:Evt. sæt muslingen (eller svinet :D) fast med noget reefbond eller noget tilsvarende? :-)

Så du vil simpelthen lime muslings fod inde ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Nicklossi skrev:Evt. sæt muslingen (eller svinet :D) fast med noget reefbond eller noget tilsvarende? :-)
Ikke så særligt smart.
Når du håndterer muslingen, så er den lukket.
Og når cementen er hærdet, så er muslingen stadig lukket, og kommer heller ikke til at kunne åbne sig.
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Nicklossi »

Nå, så kan jeg godt se det ikke var en særlig smart idé - se venligst bort fra forslaget så ;)
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Måske sådan en her kan hjælpe på problemet: http://www.deepoceanshop.dk/korallenwel ... older.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Tak for alle forslag, jeg kom dog til at tænke på om man evt, kunne smide noget tagrende net over den sten muslingen sidder på. På den måde kan pindsvinets ikke komme til den, og den får tid til at sætte sig fast. Hvad siger i til den ide, er det muligt uden at ødelægge for meget :sneaky: :sneaky:
Ellers er der kun sumpen tilbage, og så må den leve af nori, men syntes bestemt ikke det er optimalt, alternativ er selvfølgelig at få den plejet i et par uger, men igen ville blive ked hvis den døde. ( har sgu så meget personlighed den terrorist ) :biggrin: :biggrin: .

Anders
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12

Indlæg af Hareskov »

Mikkel E skrev:Måske sådan en her kan hjælpe på problemet: http://www.deepoceanshop.dk/korallenwel ... older.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Mikkel

Som jeg ser det afhjælper det ikke problemet, før muslingen sidder fast på det stykke keramik. Keramikken kan man selvfølgelig lime på sten, men så længe muslingen ikke har sat sig fast, så kan den jo bare vippes ud af vuggen. Men super ide, til hvis man senere vil flytte sin musling, så ødelægger man da ikke foden.

Mvh Anders
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12

Indlæg af Hareskov »

Nicklossi skrev:Nå, så kan jeg godt se det ikke var en særlig smart idé - se venligst bort fra forslaget så ;)
:GO :GO det vil jeg så gøre :biggrin: :biggrin:
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

Nu har jeg aldrig haft et søpindsvin, så jeg kender ikke lige til dens evner, men jeg tænkte bare at den ville have problemer med at slæbe muslingen væk, hvis den lå i en keramikskål :)

Jeg har i hvert fald gode erfaringer med den. Det gode ved den er at muslingen folder sig fint ud, også selvom muslingen ikke sidder 100% fast, hvilket jeg aldrig har givet mine muslinger lov til, så jeg altid har mulighed for at rense dem for de irriterende små snegle ;)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Tror du ikke bare dit søpindsvin vil rense muslingeskallen for alger.
Men din musling ser meget lille ud - eller dit pindsvin stort?
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12

Indlæg af Hareskov »

nielsk skrev:Tror du ikke bare dit søpindsvin vil rense muslingeskallen for alger.
Hej Nilsk

Desværre er det ikke kun alger, har taget pindsvinets med fingrene i kagedåsen 2 gange :snooty: :snooty: , eller rettere med musling på ryggen, på vej væk fra gerningsstedet. :shout:
Vedr størrelsen, så er muslingen vel omkring de 4,5-5,5 Cm, mens svinet har haft gode dage i baljen, og har vist taget lidt på :happy: :happy: , er vil omkring de 10cm i dia.

Mvh Anders
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

Hareskov skrev:
nielsk skrev:Tror du ikke bare dit søpindsvin vil rense muslingeskallen for alger.
Hej Nilsk

Desværre er det ikke kun alger, har taget pindsvinets med fingrene i kagedåsen 2 gange :snooty: :snooty: , eller rettere med musling på ryggen, på vej væk fra gerningsstedet. :shout:
Vedr størrelsen, så er muslingen vel omkring de 4,5-5,5 Cm, mens svinet har haft gode dage i baljen, og har vist taget lidt på :happy: :happy: , er vil omkring de 10cm i dia.

Mvh Anders
:grin:
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"