Er der nogen der kan hjælpe mig med et 27mm glasbor?
- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8260 Viby Jylland
- Saltvand siden?: 2013
Er der nogen der kan hjælpe mig med et 27mm glasbor?
Hejsa alle .
Mit nye akvarie bliver ved med at give besvær...
Denne gang er det hullerne til overløbet. Jeg har købt et par diamantbor i Fjernøsten på Ebay, og det ene af dem ser faktisk fint ud. Det jeg skal bruge (27mm) er dog helt til at lukke op og sk**e i. Coatingen er simpelthen for dårlig, hvis den overhovedet er der. Jeg har forsøgt at bore med det, men det kan kun lige ridse glasset :/
Derfor vil jeg høre om der er nogen i Århus eller omegn, der ligger inde med et bor, som jeg kan låne/købe, eller nogen der eventuelt gider at hjælpe med at bore et par huller?
Mit nye akvarie bliver ved med at give besvær...
Denne gang er det hullerne til overløbet. Jeg har købt et par diamantbor i Fjernøsten på Ebay, og det ene af dem ser faktisk fint ud. Det jeg skal bruge (27mm) er dog helt til at lukke op og sk**e i. Coatingen er simpelthen for dårlig, hvis den overhovedet er der. Jeg har forsøgt at bore med det, men det kan kun lige ridse glasset :/
Derfor vil jeg høre om der er nogen i Århus eller omegn, der ligger inde med et bor, som jeg kan låne/købe, eller nogen der eventuelt gider at hjælpe med at bore et par huller?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Er der nogen der kan hjælpe mig med et 27mm glasbor?
Hej Jonas
Jeg her et ubrugt 28mm du må få hvis du kan bruge det?
Kan tage det med til Århus i morgen hvis det er
Mvh
Jesper
Jeg her et ubrugt 28mm du må få hvis du kan bruge det?
Kan tage det med til Århus i morgen hvis det er
Mvh
Jesper
- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Hep!
Ryom var en champ og donerede et bor der faktisk kunne bore
:
Efter 2.5 hul gav batteriet på min skrue maskine dog op. Og da børnene skulle u seng, må det sidste hul så vente til i morgen. Jaja. Jeg tror stadig på at der nok skal komme vand i før jul
Sagaen fortsætter...
Ryom var en champ og donerede et bor der faktisk kunne bore

Efter 2.5 hul gav batteriet på min skrue maskine dog op. Og da børnene skulle u seng, må det sidste hul så vente til i morgen. Jaja. Jeg tror stadig på at der nok skal komme vand i før jul

Sagaen fortsætter...
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Jeg skal også have flyttet mit akvarie op i min lejlighed på 5. sal, jeg siger også til mig selv at det bliver inden jul...jonas _sandager skrev:Jeg tror stadig på at der nok skal komme vand i før jul
Sagaen fortsætter...
Det kunne bare være fedt at få det op at køre så man kan komme til Horsens og snolde i starten af det nye år

- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Hehe. Det lyder som en tung omgang. Det er forhåbentlig tømt 
Jeg er nu rimelig fortrøstningsfuld omkring at nå det inden jul. Weekenden er nok et realistisk bud. Alle huller er nu boret, så nu skal der sådan set bare fuges en masse glas i, og limes lidt pvc, og så burde jeg sådan set være klar til flytning.
Men jeg har dog en forventning om en ny indkøring, så jeg forventer ikke at komme noget nyt i vandet, ud over måske lidt CUC, før godt inde i det nye år

Jeg er nu rimelig fortrøstningsfuld omkring at nå det inden jul. Weekenden er nok et realistisk bud. Alle huller er nu boret, så nu skal der sådan set bare fuges en masse glas i, og limes lidt pvc, og så burde jeg sådan set være klar til flytning.
Men jeg har dog en forventning om en ny indkøring, så jeg forventer ikke at komme noget nyt i vandet, ud over måske lidt CUC, før godt inde i det nye år

- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Nej, det skal flyttes med indhold, så jeg er ret spændt på om det lykkes.
Jeg havde planlagt at flytte det i sidste weekend, men en lungebetændelse satte en stopper for det. Nu er der desværre julefrokoster de næste weekender.
Hvor stort er dit nye akvarie?
CUC?
Jeg havde planlagt at flytte det i sidste weekend, men en lungebetændelse satte en stopper for det. Nu er der desværre julefrokoster de næste weekender.
CUC?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Cuc = clean up Crew
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Tak, slang-akronymer har aldrig været min stærke sideBingocaller skrev:Cuc = clean up Crew

- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Ja, det lyder da også som en lige lovlig spændende flytning. Hvor stort er akvariet? Pokkers med forsinkelsen. Det er nok ikke lige et løft man har lyst til at gøre med snapsetømmermændMikkel E skrev:Nej, det skal flyttes med indhold, så jeg er ret spændt på om det lykkes.
CUC?

Det bliver ca 108 liter. Det startede på 120 men er blevet konverteret til et drop off, så der røg lidt vandmængde til fordel for æstetikken

Fugningen blev i øvrigt ordnet her til aften, så projektet skyder stadig fremad

- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Det er på 300 liter, så det er heldigvis en nogenlunde håndterlig størrelse at skulle flytte.jonas _sandager skrev: Ja, det lyder da også som en lige lovlig spændende flytning. Hvor stort er akvariet? Pokkers med forsinkelsen. Det er nok ikke lige et løft man har lyst til at gøre med snapsetømmermænd
Det bliver ca 108 liter. Det startede på 120 men er blevet konverteret til et drop off, så der røg lidt vandmængde til fordel for æstetikken
Nej, jeg gruer for de tømmermænd hvert år...
Har du fuget alt selv?
Jeg krydser fingre for at det holder vand

Hvornår skal det testes?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2014
Vil du flytte 300 liter akvarie med vand, eller hvordan skal den forståes? Undskyld, hvis jeg er totalt langt ude nuMikkel E skrev:Det er på 300 liter, så det er heldigvis en nogenlunde håndterlig størrelse at skulle flytte.jonas _sandager skrev: Ja, det lyder da også som en lige lovlig spændende flytning. Hvor stort er akvariet? Pokkers med forsinkelsen. Det er nok ikke lige et løft man har lyst til at gøre med snapsetømmermænd
Nej, jeg gruer for de tømmermænd hvert år...
Har du fuget alt selv?
Jeg krydser fingre for at det holder vand
Hvornår skal det testes?

- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Haha. Præcis. De går slet ikke hånd i hånd med fysisk arbejde. 300... Det kunne jo selvfølgelig have været værre. Det lyder dog stadig som noget man ikke lige tager under armen og spæner op ad trappen med. Held og lykke med det, i hvert fald 
Nej, jeg har kun fuget overløb og en revhylde i, som stensætningen skal bygges op på. Det er lidt svært at forklare. Jeg har fuger sump og det holder da endnu,a så jeg er fortrøstningsfuld. Regner med at lime PVC i morgen, og så burde der jo kunne kommes va d i på torsdag. Det skal nok bliver e lidt nervepirrende, trods alt

Nej, jeg har kun fuget overløb og en revhylde i, som stensætningen skal bygges op på. Det er lidt svært at forklare. Jeg har fuger sump og det holder da endnu,a så jeg er fortrøstningsfuld. Regner med at lime PVC i morgen, og så burde der jo kunne kommes va d i på torsdag. Det skal nok bliver e lidt nervepirrende, trods alt

- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Takjonas _sandager skrev:Haha. Præcis. De går slet ikke hånd i hånd med fysisk arbejde. 300... Det kunne jo selvfølgelig have været værre. Det lyder dog stadig som noget man ikke lige tager under armen og spæner op ad trappen med. Held og lykke med det, i hvert fald

Jeg satser på at det kan være i elevatoren, det kunne vores sofa og køleskab til gengæld ikke, det var noget af et arbejde at få det op

Okay, jeg er spændt på at se hvordan dekorationen bliver. Jeg havde selv mange tanker i sin tid og endte med bruge elektrikerrør til at lave stenopsætningen med.
Har du solgt alt det levende i dit 54 l.?