Jeg var i forbindelse med mit DIY projekt ude i bauhause og købe PU lim til min stenopsætning. Jeg er kommet hjem med noget Sikabond 545 trælim. Så vidt jeg ved skal man blot påføre limen på den ene flade man ønsker at lime også spraye den med vand, og så skulle den skumme op (også det der står på flasken). Problemet er blot at limen ikke begynder at skumme når jeg gør dette, er der nogen der har prøvet dette før?
Jeg har ikke lavet noget endnu, da jeg lige ville lave en testlimning på nogle små sten først. Havde fået det indtryk, at det ville skumme med det samme?
Altså der sker slet ingen ting, når der påføres vand
Jeg havde også en ide om at det skummede helt vildt, det gjorde det ikke rigtig.
Og pas på med at ''spilde'' så det løber ned af stenene. Det er hvidt i meget længere tid end stenene
Hmmm, efter at have søgt en del på nette havde jeg bare fået den opfattelse af PU lim skulle vejen frem? Men i ville måske hellere benytte PU skum?
Kan meddele at de prøvelimning jeg lavede mellem to små sten bliv fin nok. Dvs. at limen da holdte stenen sammen, men nærmest ikke var skummet op Der var kun kommet små bobler i limen hvorved den var blevet hvid
Jeg ville ikke bruge PU skum. Det er svært at styre. Man får let kommet bare en smule for meget på, og inden du ser dig om, er samtlige LS, konens Victoria's Secret negligee, alle former for ansigts hår, kønsbehåring og anatomiske appendiks af enhver art, fedtet grundigt ind i PU skum.
Prøv evt at sprøjte mere vand på limen, evt. ad flere gange, så burde det skumme mere op.
Noget andet er så, at det nok ikke er så stærkt der hvor det er skum. (derfor man skal holde emnerne tæt sammenpressede i flere timer, hvis det skal være en stærk limning.
Jeg limede også min stensætning med PU lim, men gav det hvid Aalborg udenpå limningen.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Husk lige når i leger med pu skum eller lim at polyurethan indeholder isocyanat som er giftig. Hav derfor altid hansker og beskyttelse på. og gør det udenfor.
Man kan få astma, kraftig allergi og kræft af det
PoulD skrev:Jeg ville ikke bruge PU skum. Det er svært at styre. Man får let kommet bare en smule for meget på, og inden du ser dig om, er samtlige LS, konens Victoria's Secret negligee, alle former for ansigts hår, kønsbehåring og anatomiske appendiks af enhver art, fedtet grundigt ind i PU skum.
Prøv evt at sprøjte mere vand på limen, evt. ad flere gange, så burde det skumme mere op.
Noget andet er så, at det nok ikke er så stærkt der hvor det er skum. (derfor man skal holde emnerne tæt sammenpressede i flere timer, hvis det skal være en stærk limning.
Jeg limede også min stensætning med PU lim, men gav det hvid Aalborg udenpå limningen.
Man kan benytte en piston som "vi" professionelle bruger, der kan du styre skummet meget nøjagtigt.
Eller kan man få pu-skum der er knap så ekspanderede.
Ellers er der en pu lim til at samle porebeton elementer med, den skummer lidt og er mega stærk.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Ole Bach skrev:Husk lige når i leger med pu skum eller lim at polyurethan indeholder isocyanat som er giftig. Hav derfor altid hansker og beskyttelse på. og gør det udenfor.
Man kan få astma, kraftig allergi og kræft af det
Slap af...... Mand kan også blive kørt ned på vej i Brugsen efter mælk........
Fordi mand leger lidt med det i fritiden får du ikke bare sådan allergi af det. Din krop skal mættes med det og det tar lidt mer en nogle timer..... Det er noget andet hvis mand arb med det flere timer om dagen og hver dag.
Tilbage til det med pu-skum så har jeg lavet flere baggrunde med det det er pisse fedt at forme, jeg plejer at lave en plexiglas plade som passer til baljen. Så starter jeg med skum hvor det skal fylde lidt mer og over sprøjter det med en vandforstøver. Så når det har sat sig bliver det lagt mer skum på lidt hist og pist og de steder som gerne må skumme lidt ekstra får lidt vand igen. Når den så har lavet hinde ( ca 1-1,5 time) tar jeg handsker på og former det ved at trykke det lidt sammen så det bliver skævt og naturligt. Når det så er tørt bruger jeg pu-lim som fordeles ud over det hele med pensel og drysser op med groft korallgrus og der efter fugter jeg nogle områder og så når lim kommer til syne drysser jeg fint korallgrus i disse områder. På den måde kan det laves så det kommer til at se naturligt ud. Husk inden det bliver taget i brug i akvariet skal det i vand og gasse af. Held og lykke.
enig med giftighed det ser da sgså ok ud men jeg havde valgt af putte store sten i skummet!med den smugle vand har man ikke brug for alt det skum når bagrund også kunne filtrære har den baggrund ikke syg opdrift?
Nu var det også den første der blev lavet.
Det er også lidt store sten i men svært at se på billedet.
Har desværre ikke nogle gode billeder af akvariet når det kørte, men fik en rigtig god 3D effekt i det lille akvariet.
Vand var det ikke problemer med var bygget med sump.