levende sten ?
- bimmer
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2014
levende sten ?
hejsa, jeg har et spørgsmål angående mit nye rsm 130, jeg har lige startet det op igår, med 16 kg nye levende sten, og levende sand,, men jeg syntes godt at der kunne komme flere levende sten i, ham jeg købte akvariet af gav mig ca 10 kg sten ja ved faktisk ikke om de var levende eller døde, men de var stadig våde da jeg fik dem, men nu har de så ligget en uge i flamingo kassen hos mig selv,, spørgsmålet er så om jeg kan ligge dem ned i akvariet nu, uden der sker det store ved processen? og skal lige nævnes at det er første gang jeg prøver med et saltvands akvarie
har haft malawi cichlider i et 720 ltr i mange år men nu ville jeg prøve saltvand håber i kan hjælpe.

- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Re: levende sten ?
Når du lige er startet op, så er det bare i med dem alle sammen, for ellers forlænger du bare indkøringen yderligere, hvis du putter dem i senere hen!
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- bimmer
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
ok tak for svaret det vil jeg prøve men fik nok ikke lige nævt at der er bænkebidere der render rundt i stenene hvad gør jeg med dem skal jeg skylle dem eller prøve at fjerne dem manuelt?
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Bare skyl dem.. Evt højtrykspul dem
efter en uge er alt alligevel dødt i dem så du kan lige så sigt komme af med en masse dødt organisk som alligevel bare i dette stadie er ekstra næring

- bimmer
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
ok mange tak for svarene nu er de skyllet og kommet i tanken nu ser det meget bedre ud med de ca 3 kg ekstra dvs. ca 19 kg ialt ved ikke lige hvordan jeg sætter billeder ind så i ku se det