Justering af værdier?!?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2014
Justering af værdier?!?
Hej
Jeg er nybegynder inden for saltvand og inden jeg går i gang selv kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening. Sagen er den at jeg over en periode har haft dalende KH og efter test i går synes jeg nu den er så lav at jeg bør gøre noget. Vi starter med fakta:
DT på ca 800 liter og 150 liter sump
Startet op i uge 7/2014
No2 - 0
No3 - 5
Po4 - <0.03
KH - 6,1 !!!
PH - 7.7 !!!
Mg - 1500+840 (den krævede 2 sprøjter for at give udslag) !!!
Ca - 480
Salt - 1.025
Temp 25-26 gr. C
Skifter 40 liter hver 14. dag - bruger BT salt.
Alt målt med salifert (ved godt Po4 dermed er upræcis) i går aftes.
Af beboere er den en gul og blå kirug, en klovn, 2 kardinaler, en Hugo, 6 cromis og lidt snegle. Har desuden en lille tot xenia og lidt skiver. Altså ikke det helt store til alt det vand synes jeg. Alle fisk har det godt. Eneste minus er at jeg tror jeg har mistet en af mine 2 klovne og mine xenia er holdt op med at pumpe.
Dermed tilbage til sagen. Jeg kunne godt tænke mig at buffe KH for at gøre PH stabil hvis jeg har forstået det korrekt. Jeg har mulighed for at bruge KH buffer fra aqua medic. Skal jeg bare tilføre lidt af gangen over tid eller er der andet der skal gøres inden? Pulveret skal det "bare" puttes i fx sumpen eller skal det blandes op inden tilsætning som man fx gør med salt?
Har læst op på mit problem med høj Mg men kunne ikke finde en løsning til at sænke den. Falder den når der kommer flere koraller i altså når der opstår et forbrug?
Det var alt for nu. På forhånd tak for svar.
Mvh Kristian
Jeg er nybegynder inden for saltvand og inden jeg går i gang selv kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening. Sagen er den at jeg over en periode har haft dalende KH og efter test i går synes jeg nu den er så lav at jeg bør gøre noget. Vi starter med fakta:
DT på ca 800 liter og 150 liter sump
Startet op i uge 7/2014
No2 - 0
No3 - 5