Seksstribet gylte

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Seksstribet gylte

Indlæg af Ryom »

Jeg er ved at være ret træt af min eaksstribet gylte. Og er derfor ved at forsøge at fange den.
Hvis det på et tidspunkt lykkes. Kan den så gå i sumpen hvor der ikke noget bundlag er? Tænker på om den graver sig ned om natten som andre gylter? Eller om den bare sover ligesom resten af besætningen. Har godt nok sand i noget af fraktanken. Men der vil jeg bare helst ikke have den til at gå..
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Seksstribet gylte

Indlæg af Meller »

Min sover i stenene :-) har aldrig set den grave sig ned, og der er ingen tegn på min bundlag at noget har kravet i den :-) hvor stor er din frag tank? :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Ryom skrev:Jeg er ved at være ret træt af min eaksstribet gylte. Og er derfor ved at forsøge at fange den.
Hvis det på et tidspunkt lykkes. Kan den så gå i sumpen hvor der ikke noget bundlag er? Tænker på om den graver sig ned om natten som andre gylter? Eller om den bare sover ligesom resten af besætningen. Har godt nok sand i noget af fraktanken. Men der vil jeg bare helst ikke have den til at gå..
Som Meller skriver, så graver de sig ikke ned i sandet. Du kan godt have den gående i en tank for sig selv, men som der skrives skal der jo være lidt plads til den. Hold øje med den da den kan springe rimelig højt. Var den en arrig satan : )
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af TOSTRA »

Min sover også i stenene.
Hvorfor er du træt af den? Min er den "venligste" fisk, jeg nogensinde har haft. Tusser bare lidt rundt og er glad, når bare den får noget foder :biggrin:
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Ryom »

Fraktanken er på 112 liter og sumpen er på 250. Grunden til jeg ikke vil have den i freklenttanken er at der også er alger som leverer en del pods. Som jeg gerne vil bibeholde en stor produktion af.

Jesper øv - efter jeg fik en ny gul gylte og en flasher gylte har den været en arrig satan. Den gule holdt under en halv time. Og flasheren tør kun vise sig meget kortvarigt ved fodring. Og er nu ved at være lige rigelig mager synes jeg. Så nu skal den seksstribede ud. Vil gerne beholde den på matriklen. Da den tager montipore ædende nøgensnegle (har set det ske).

Men rart at høre at den bare skal have lidt sten at gemme sig i. Sumpen og fraktanken e begge overdækket. Så den burde ikke kunne flygte...
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Ryom skrev:Fraktanken er på 112 liter og sumpen er på 250. Grunden til jeg ikke vil have den i freklenttanken er at der også er alger som leverer en del pods. Som jeg gerne vil bibeholde en stor produktion af.

Jesper øv - efter jeg fik en ny gul gylte og en flasher gylte har den været en arrig satan. Den gule holdt under en halv time. Og flasheren tør kun vise sig meget kortvarigt ved fodring. Og er nu ved at være lige rigelig mager synes jeg. Så nu skal den seksstribede ud. Vil gerne beholde den på matriklen. Da den tager montipore ædende nøgensnegle (har set det ske).

Men rart at høre at den bare skal have lidt sten at gemme sig i. Sumpen og fraktanken e begge overdækket. Så den burde ikke kunne flygte...
Ja det er desvære typisk med den 6 stribet, de kan være nogle sataner :/ Jeg har kun haft 1 stk i mit første akvarie, der var rar. De resterende jeg har haft har været meget sure : ) Bare den har rimelig med plads så går det. Forstår godt du ikke vil støvsuge dit amphipods. Husk pas på den ikke springer over kamme til skummeren og går i den. Men helt klart en virkelig god gylte, og pæn er den jo også.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Ryom »

Nu er er sumpen bare et stort rum på nær returkammeret. Så den kan nemt komme til skummeren. Men mon ikke en ellers sund og rask fisk vil holde sig fra indsugningen? Ellers må jeg jo gøre alvor af min plan om at bygge skummeren om til en som recirkulerer. Og bliver fodret direkte fra overløbet..
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Ryom skrev:Nu er er sumpen bare et stort rum på nær returkammeret. Så den kan nemt komme til skummeren. Men mon ikke en ellers sund og rask fisk vil holde sig fra indsugningen? Ellers må jeg jo gøre alvor af min plan om at bygge skummeren om til en som recirkulerer. Og bliver fodret direkte fra overløbet..
Tro mig den ryger lige ind i indsugningen på skummeren :/
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Ryom »

Træls.. Men jeg må jo finde på noget
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Kan du ikke bare sætte noget tagrendenet omkring skummer eller indsugning?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Ryom »

Go ide.
Det prøver jeg hvis den tager sig sammen til at gå i fælden hehe