VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Beholdere til doseringsmaskine

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Beholdere til doseringsmaskine

Indlæg af KimJ »

Hvad bruger i til at opbevare den væske doseringsmaskinen tager væsken fra? Jeg får mine sporstoffer i store dunke, som ikke er særlig praktiske at have stående ved akvariet, og jeg ville egentlig gerne have et anlæg hvor alle dunke/glas eller hvad man nu bruger, er ens og kan stå sammen.

Jeg forestiller mig noget der ikke er mere end 25 cm højt, 70 cm langt. Der skal være plads til 6 forskellige slags væske.

Nogle løsninger, som ikke bliver dyrere end 2 af nedenstående?

http://www.ebay.com/itm/271614869672?ss ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;

Det må meget gerne være noget der kan købes i DK!
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Beholdere til doseringsmaskine

Indlæg af Bingocaller »

Har fishstreet ikke nogen? Måske i deres UK warehouse?

Jeg har nu altid bare brugt tomme 5 liters dunke der har været destilleret vand i - købes i Silvan - 20 kr stk - vandet hældes i osmose beholderen - du borer lige i hul i proppen og slangen i - job done.

Hvis du går all in smider du lige en streg for hver 1 cm på fronten - så kan du se om du forbruger noget eller ej
Senest rettet af Bingocaller tirs 23. sep 2014 12:02, rettet i alt 1 gang.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
poul-henning
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4970 Rødby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af poul-henning »

på mit 720 l , brugte jeg et gammelt akv, med 3 rum i
Nyt akv . 720 liter med 200 liter sump.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

har selv ledt efter nogle beholder, de skal bare helst ikke være større end 500 ml i hver. Men har ikke fundet noget brugbart pt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det må være dem her som Bingo mener. blot fås de kun direkte fra HK
http://www.fish-street.com/liquid_box_3room4_5litres" onclick="window.open(this.href);return false;

Men den som der henvises til i starten er nu den billigste.
Transporten er billigere fra Kina end HK
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Jeg bruger en plastkasse som denne: http://www.xl-byg.dk/produkter/bolig-fr ... 5x39cm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Den står ved siden af akvariet. Jeg har 3 x 5 L dunke i kassen og dosseringsmaskinen er sat på noget flaminge som hviler på dunkene. Så har jeg bare savet et lille hjørne af kassen hvor slangerne føres ind i akvariet bordet og til sumpen.

Jeg synes det er nemt på denne måde og det tager ikke mange sekunder at skifte en dunk.
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
12
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Ole Bach »

Vertex laver en model der hedder vessel
http://www.bulkreefsupply.com/vertex-do ... ainer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne det være noget?
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Tjek bima's beholdere i glas. Det er smart.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Jeg bruger cerealia dunke fra Ikea. Fås i flere størrelser. Der var forskellige størrelser i det sæt jeg købte. Mener de kostede ca. 13 kr. (se evt. dette indlæg for billede: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... a&start=66" onclick="window.open(this.href);return false; )
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af KimJ »

Tak for svarene!

Jeg tror jeg, i hvert fald til en start, kopierer PoulD. Der er vist ikke nogen skala på dem, men jeg kan vel improvisere noget.

Min doseringsmaskine er en jeg har byttet mig til, for noget andet akvarieragelse, og jeg er ikke helt sikker på hvor pålidelig den er. Mærket er noget der hedder "Marine Color" og ligner noget kinesisk. Der skal derfor holdes nøje øje med den.
Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
13
Postnummer: 2450 København SV
Geografisk sted: Kastrup

Indlæg af Macdoo »

Jeg har fået lavet 3 små akvarier til opbevaring af væsker. Jeg valgte 3 stk for at man kunne tage dem ud fra møblet når de skulle fyldes.
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

jeg har blot købt 3 plastflasker med demineraliseret vand i Brugsen og har tømt dem, fjernet etiketten og sat mål på - de indeholder hver en liter
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Indlæg af FEM64 »

Jeg har 4 stk. på 10 L fra Biltema. De har dem i flere størrelser men har man pladsen er det praktisk at kunne blande Balling i store beholdere. Der går alligevel en del.

http://www.biltema.dk/da/Fritid/Friluft ... unk-88419/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har tidligere brugt cerealia dunke fra Ikea (som PoulD linker til) og det virkede fint. nu fik jeg bare plads til nogle større.

Til sporstoffer ville jeg nok vælge nogle små på onkring ½ L
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Jerslev skrev:jeg har blot købt 3 plastflasker med demineraliseret vand i Brugsen og har tømt dem, fjernet etiketten og sat mål på - de indeholder hver en liter
Nemlig
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Jeg bruger bare gamle colaflasker... Virker fint..
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Cola og vandflasker er jo klart det billigste. De vælter bare forholdsvis let, og med mine motoriske vanskeligheder ville jeg med 100% sikkerhed få skubbet til en flaskerne før eller siden = grimme væsker ud på gulvtæppet = ingen sex hos fruen i flere uger = besøg hos Laila i Roskilde = samme uhelbredelige sygdom som Peder Revnørd fik.

Hvad værre er, 40 minutter før flyafgang til den der ferie den langhårede havde glædet sig til, ville jeg opdage, at en af cola flaskerne var næsten tom. Så skulle jeg i en helv.... fart hælde fra en 25L dunk ned i en lille åbning i en colaflaske. Jeg ville spilde adskillige liter på gulvtæppet og bruge en masse tid på at tørre op, så jeg bagefter ville være nødt til at køre 190km/t til lufthavnen, hvorfor jeg ville blive stoppet undervejs og få taget kørekortet, og så ville vi alligevel komme for sent til flyet og jeg ville derfor kunne se frem til en snarlig skilsmisse. :y , jeg ville ikke kunne få armene ned. Men uden kørekort ville jeg også miste mit job og uden job og uden konens løn måtte jeg sælge akvariet :G
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

PoulD skrev:Cola og vandflasker er jo klart det billigste. De vælter bare forholdsvis let, og med mine motoriske vanskeligheder ville jeg med 100% sikkerhed få skubbet til en flaskerne før eller siden = grimme væsker ud på gulvtæppet = ingen sex hos fruen i flere uger = besøg hos Laila i Roskilde = samme uhelbredelige sygdom som Peder Revnørd fik.

Hvad værre er, 40 minutter før flyafgang til den der ferie den langhårede havde glædet sig til, ville jeg opdage, at en af cola flaskerne var næsten tom. Så skulle jeg i en helv.... fart hælde fra en 25L dunk ned i en lille åbning i en colaflaske. Jeg ville spilde adskillige liter på gulvtæppet og bruge en masse tid på at tørre op, så jeg bagefter ville være nødt til at køre 190km/t til lufthavnen, hvorfor jeg ville blive stoppet undervejs og få taget kørekortet, og så ville vi alligevel komme for sent til flyet og jeg ville derfor kunne se frem til en snarlig skilsmisse. :y , jeg ville ikke kunne få armene ned. Men uden kørekort ville jeg også miste mit job og uden job og uden konens løn måtte jeg sælge akvariet :G
UNDSKYLD !

Jeg troede altså at Laila var din kones datingprofil, og da jeg 'svarede' hende, kendte jeg ikke dig via forummet.
Jeg er oprigtig ked af at hun er blevet udvidet så meget, at du ikke mere kan mærke noget.

UNDSKYLD

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af cooltaz »

Jeg bruger 3 cola flasker de fungere fint
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Haha - Det er humor
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

PoulD skrev:Cola og vandflasker er jo klart det billigste. De vælter bare forholdsvis let, og med mine motoriske vanskeligheder ville jeg med 100% sikkerhed få skubbet til en flaskerne før eller siden = grimme væsker ud på gulvtæppet = ingen sex hos fruen i flere uger = besøg hos Laila i Roskilde = samme uhelbredelige sygdom som Peder Revnørd fik.

Haha, i så fald havde jeg nok taget chancen med Colaflasken, bare for spændingens skyld :biggrin:

Noget andet er, jeg faldt lige over denne tråd, de beholdere fra Ikea ser ret smarte ud, men hvad gør i lige med selve doseringsmaskinen?
Jeg går ud fra at den skal sidde over beholderne, men jeg har et Porsabord med aftagelige plastiklåger, så jeg kan ikke bare lige sætte en plade op...
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"