salt til 250 L
Hej er helt ny i faget og er selvfølge lidt bange for at gøre noget forkert ? er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med hvor meget salt jeg skal bruge til et Red sea max 250 .
SALT
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4300 Holbæk
- Saltvand siden?: 2014
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8620 Kjellerup
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Kjellerup
Re: SALT
Du skal have fat i en saltmåler, det er det eneste rigtige.
Du kan som udgangspunkt regne med omkring 38g pr liter, men kommer også an på salt mærke. Jeg ville aldrig turde bare satse på X antal gram pr liter uden at måle.
Du kan som udgangspunkt regne med omkring 38g pr liter, men kommer også an på salt mærke. Jeg ville aldrig turde bare satse på X antal gram pr liter uden at måle.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
har et salt meter .. hvor der er markeret et grønt felt hvor det skal ligge i mellem ? så vis jeg nu tager de 38 ind til jeg når halvt op og så tjekker efter lyder det helt dumt .
har et måske et dumt spørgsmål mere . kan jeg komme sand i bag efter . det mere fordi jeg er bange for div pumper og blæsere måske vil sætte sig når de har ligget lidt .
har et måske et dumt spørgsmål mere . kan jeg komme sand i bag efter . det mere fordi jeg er bange for div pumper og blæsere måske vil sætte sig når de har ligget lidt .
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2012
Start med at komme salt i til du ca. rammer det du skal. Dagen efter justerer du så til det spiller 100 
så kommer du dine LS i før du kommer sand i. Hvis du kommer sand i før sten. kan der være dyr/ strøm fra dine pumper, som blæser alt sandet væk under dem, så din stensætning falder sammen.

så kommer du dine LS i før du kommer sand i. Hvis du kommer sand i før sten. kan der være dyr/ strøm fra dine pumper, som blæser alt sandet væk under dem, så din stensætning falder sammen.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
tak for svar søren