det skal lige siges at jeg er ny faget

+1 Det er kun et sæt til at sætte ned i et 10gal akvariemipe skrev:*AQUARIUM NOT INCLUDED*
ja okay kan jeg godt se nu. så det ikke lige sagenDodomand skrev:+1 Det er kun et sæt til at sætte ned i et 10gal akvariemipe skrev:*AQUARIUM NOT INCLUDED*
okay uden nogen form for opstilling i ? altså bare et stor rum ?ole. skrev:jeg har altid bare brugt et akvarie med et stort rum som sump
Du har aldrig mere vand i systemet, end at der ved enten et tilstoppet overløb, eller et strømsvigt kan være vandet være i enten akvariet eller i sumpen.Wiinberg skrev:Det kommer vel an på om skummeren er hysterisk mht. vandstand. Og om trådstarter har en osmolator til at efterfylde konstant. Derudover begrænser væggen vel også hvor meget vand der kan pumpes op i DT i tilfælde af at overløbet stopper til. Og sikrer at vandet fra overløbet kan være i sumpen i tilfælde af strømsvigt.
Som jeg ser det er der absolut flere fordele end ulemper ved at dele sumpen op. At en sump skulle være så meget mere flexibel uden, at en skillevæg er "ligegyldig", kan jeg ikke se.
Men jeg kan jo tage fejl.