Har fået denne koral i mit akvarie. De første dage var den flot, men nu er den begyndt at blive bleg. Hvad kan det skyldes?. Mine vandværdier ser fine ud.
Har lige fået maxspect 160W 16000K som er indstillet med 75% alm lys 65% blå
Bleg koral
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Re: Bleg koral
Død Desværre, eller tæt på, tror næppe den står til at redde. Kan se den står på bunden. En Acropora kræver meget Lys og cirkulation og kan være en af de sværeste at holde og den høre til i den øvre del af akvariet. Kræver også meget stabile værdier.
1000 l fra den 6/1-2019
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Din acro er stresset efter flytning men absolut ikke død , så længe der ikke gror alger på de hvide steder på den , den trænger til ro og en bedre placering højere oppe i din balje , har ofte selv købt hvide/brune acros som efter 2-3 måneder har fået tilpasset sig og fået farver igen
vh. Michael

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
død eller ej. Hvis du kan se polypper på korallen er der liv. Men jeg ville ikke give 50øre for den
Sådan er det desværre nogle gange vinder man og nogle gange taber man
Lad nu være med at tage den op og klippe det døde af eller gør andet vildt. Bare lad den stå og lad det dø der dør, og se om den ikke kommer sig ? Og der efter kan du knække/klippe det døde af. Ellers en fin acropora