Jeg skal i weekenden bore et lille hul i akvariet.... Jeg er gammel maskinarbejder så et hul eller to har jeg vel lavet i livet

Har i dag snakket med min glarmester og mine 2 akvariebutikker og ingen af dem er helt vild med tanken om at borre i sideglasset, det sjove er at glarmesteren mente det var umuligt men ville gerne låne mig hans maskiner

Det samme i den ene butik, der ville min akvariemand komme hjem til mig i weekenden med maskine og "form" for at lære sig og lære lidt om hvordan jeg holder akvarie, den butik har mistet deres bærende saltvandsmand som nu passer http://www.fjarilshuset.se/fjarilshuset ... sidan.html" onclick="window.open(this.href);return false; og deres mange akvarier med hajer osv. Så de vil gerne lytte.
Nuvel; da det er en ret tung maskine jeg har set er tanken at bygge et stativ i træ så den kan blive "spændt" fast på sideruden, da jeg tror det bliver bøvlet at bore fra indsiden tager jeg indsiden sidst og borre så dybt jeg tør fra udsiden.... Eller skal jeg gøre det omvendt?
Køling er vigtigt, skal jeg blande lidt olie/sæbe i vandet (som i grunden er skæreolie) eller bare rent vand i store mængder?
Skal jeg lave en glasskive eller to og bore samme hul i for at afstive sideruden?
Andre tips (ud over at være forsigtig) er meget velkommen, går det af helvede til håber jeg forsikringen betaler og jeg kommer at opgradere

MVH
Thomas