Jeg har disse rigtig mange steder i mit akvarie, men hvad er det for nogle?
De er stenhårde, og ligner nærmest små orme

Det lyder for underligt. Hvad skulle seaklear'en gøre?Kasper j. skrev:Jeg havde succes med at bekæmpe dem med seaklar. Det skal dosseres direkte i akvariet, 0,5 ml til 200 liter vand.
Det kan jeg da kun give dig fuldstændig ret i!Nicklossi skrev:Fandt denne side, som faktisk er meget god![]()
http://www.gotfred.com/hitchhikers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De skal så vidt muligt brækkes af stensætningen. Ved godt det er svært, men gør det så godt du kan. Du kan tage en skruetrækker og jage ned i røret, og muligvis brække det hele af med skruetrækkeren.Nicklossi skrev:Hvis de nu bliver brækket af, skal de så også helt op af akvariet og så i skraldespanden, eller er det ikke nødvendigt? Kan se de sidder nogle ret åndssvage steder også, hvor det umiddelbart virker nemmest at rive hele stensætningen fra hinanden.
Ville jeg kunne gøre det, uden der sker noget vildt og voldsomt? Mit akvarie har kørt i cirka et halvt år.
Tak for svar. Der er vidst kun den hårde lange vej igennem detCarsten skrev:De skal så vidt muligt brækkes af stensætningen. Ved godt det er svært, men gør det så godt du kan. Du kan tage en skruetrækker og jage ned i røret, og muligvis brække det hele af med skruetrækkeren.Nicklossi skrev:Hvis de nu bliver brækket af, skal de så også helt op af akvariet og så i skraldespanden, eller er det ikke nødvendigt? Kan se de sidder nogle ret åndssvage steder også, hvor det umiddelbart virker nemmest at rive hele stensætningen fra hinanden.
Ville jeg kunne gøre det, uden der sker noget vildt og voldsomt? Mit akvarie har kørt i cirka et halvt år.
Det er væsentligt at du gør det nu og ikke om 3-6 måneder. For så er de vokset så store og hårde, at de ikke bare kan ødelægges.
Hvis du har noget koralklæber af epoxy typen(stænger) så ved jeg at nogle har haft held med at dræbe dem ved at komme en lille klat på toppen af røret, så den ikke kan ånde/få føde.
Jeg ville så vidt muligt undgå at hive nogle sten op.
- Nu er det jo snegle og ikke rørorme...Kasper j. skrev:... Men de her rørorme kan være umulige at komme af med, og de kan gøre skade på sps og lps.