Sindsyge flotte frags.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5220 Odense SØ
- Saltvand siden?: 2009
Sindsyge flotte frags.
Lur lige disse fragmenter! (Starter fra side 1)
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... 097&page=6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... 097&page=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Upcomming zeobalje
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Re: Sindsyge flotte frags.
Virkelig flotte farver han holder sig på de koraller, meeeen... Tror nu også, der er skruet lidt op for farverne i efterredigeringen. 

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det var alligevel pokkers.
Der står at han tilsætter mælk og honning!!!!!!!!!!
Det har jeg aldrig hørt om før. Der skrives at det ikke er en oversættelsesfejl.
Har nogen hørt om det før?
Men flotte er de, de koraller.
Har været inde og kigge på de links der er, men de er desværre på Taiwanesisk tror jeg.
Og det er en hulens lang tråd, men der er fine billeder.
Erik
Der står at han tilsætter mælk og honning!!!!!!!!!!
Det har jeg aldrig hørt om før. Der skrives at det ikke er en oversættelsesfejl.
Har nogen hørt om det før?
Men flotte er de, de koraller.
Har været inde og kigge på de links der er, men de er desværre på Taiwanesisk tror jeg.
Og det er en hulens lang tråd, men der er fine billeder.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
- toni
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2010
Har hørt om dem der tilsætter sukker men aldrig mælk og honning. .. men det skal vist være en ekstrem svær balance gang, for meget og systemet får OD på sødsagercrazy seahorse skrev:Det var alligevel pokkers.
Der står at han tilsætter mælk og honning!!!!!!!!!
Erik

Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Han skriver, at han er stoppet med honning, fordi han vil se hvad mælk alene gør.toni skrev:Har hørt om dem der tilsætter sukker men aldrig mælk og honning. .. men det skal vist være en ekstrem svær balance gang, for meget og systemet får OD på sødsagercrazy seahorse skrev:Det var alligevel pokkers.
Der står at han tilsætter mælk og honning!!!!!!!!!
Erik
Thanks for the reply my friends, I really add real milk and honey,
and the NO3 & PO4 values are always around 20~50(before) & 0.05(usually)
i add milk 10cc per day, I stop adding honey about 3 months,
because I want to examine the effect of the milk
the milk can help coral growth fast including sps and lps,
Der er jo masser af kalk i mælk og vel også nogle vitaminer.
Babyer lever jo af mælk, så måske.
Men jeg har aldrig hørt om det før.
Det må undersøges. Gad vide hvad google translate siger til Taiwanesisk (hvis det hedder sådan) Det kan også være kinesisk (og der er jo ikke så mange slags

Jeg har haft en ansat der talte Mandarin og Kantonesisk. Må lige kigge i gemmerne, for at se om jeg kan finde hende igen.
Men hvorfor har man aldrig hørt om det før?
På den anden side, så skal en vel være den første.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Mælk... den var ny..
der er jo kalk, enzymer og vitaminer i..
der er jo kalk, enzymer og vitaminer i..
Forgive me my friend, i moved to new house for the marriage couple week ago, but there are no web, no TV cable, even no radio, l have to come back to my parents house to use the internet, and I must emphasize that the dosage must be very careful, and have to go with honey(100L for 1cc milk and 1 drop honey, but not for every tank), and the timing is the key of success, or the damage could be huge.....i won't suggest using the method if the tank is full as alga
After everything get back on track, i will record the detail of what happened in my tank from I started using milk as the food....by the way, I tried egg, yogurt, condensed milk and bean milk, the whole milk is best choose
Senest rettet af StarF fre 23. maj 2014 22:19, rettet i alt 2 gange.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Lyder som en joke.....
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Seriøst - tror du det er snyd?Carsten skrev:Og Photoshop har været voldsomt på arbejde.
Sproget på Taiwan skulle være Mandarin.

1000 l fra den 6/1-2019
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Her er en stribe af hans! videoer.
Jeg ved ikke hvor nemt det er at manipulerer med farverne på video, men det kan sikkert lade sig gøre.
På nogle (de fleste) af dem er korallerne rigtig smukke.
http://www.youtube.com/channel/UCGn9NAg ... nug/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
Jeg ved ikke hvor nemt det er at manipulerer med farverne på video, men det kan sikkert lade sig gøre.
På nogle (de fleste) af dem er korallerne rigtig smukke.
http://www.youtube.com/channel/UCGn9NAg ... nug/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Snyd er måske så meget sagt, men der er skruet op for farverne og der er sat farvet lys på korallerneGulkan skrev:Seriøst - tror du det er snyd?Carsten skrev:Og Photoshop har været voldsomt på arbejde.
Har set billeder fra et japansk akvarie hvor der var en vrimmel af lamper over akvarie, netop for at belyse forskellige koraller med lige den farve lys som fik dem til at se helt ekstra ordinære ud.
Så hvorfor ikke også her?
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Tja hvem ved.Carsten skrev:Snyd er måske så meget sagt, men der er skruet op for farverne og der er sat farvet lys på korallerneGulkan skrev:Seriøst - tror du det er snyd?Carsten skrev:Og Photoshop har været voldsomt på arbejde.
Har set billeder fra et japansk akvarie hvor der var en vrimmel af lamper over akvarie, netop for at belyse forskellige koraller med lige den farve lys som fik dem til at se helt ekstra ordinære ud.
Så hvorfor ikke også her?

1000 l fra den 6/1-2019
Ja lækre koraller. Jeg kan nu ikke se snyden i billederne ? Jeg ser en ægte US acropora strawberry shortcake, som er indsamlet på det rigtige opsamlingssted
( og ikke bare en ganske almendelig acropora microclados) men netop den ægte shortcake. Billederne er tydligt taget med DSLR kamera og enda med macro objektiv, og helt sikkert også med en tripod. De har bare så meget flottere og meget sjældne koraller overe there, men de giver også gerne en halv arm for koraller hvis de er sjældne.

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jesper, hvad er et DSLR kamera?Jesper ØH skrev:Ja lækre koraller. Jeg kan nu ikke se snyden i billederne ? Jeg ser en ægte US acropora strawberry shortcake, som er indsamlet på det rigtige opsamlingssted( og ikke bare en ganske almendelig acropora microclados) men netop den ægte shortcake. Billederne er tydligt taget med DSLR kamera og enda med macro objektiv, og helt sikkert også med en tripod. De har bare så meget flottere og meget sjældne koraller overe there, men de giver også gerne en halv arm for koraller hvis de er sjældne.
Tripod er et stativ ikke?
Jeg tror også farverne er gode nok, men jeg er stadig lidt lunken på den med mælk og honning.
Har du hørt om det før?
Erik
Digital single lens reflex(digital spejlreflekskamera) Pas nu på det er DYRT GGcrazy seahorse skrev:Jesper, hvad er et DSLR kamera?Jesper ØH skrev:Ja lækre koraller. Jeg kan nu ikke se snyden i billederne ? Jeg ser en ægte US acropora strawberry shortcake, som er indsamlet på det rigtige opsamlingssted( og ikke bare en ganske almendelig acropora microclados) men netop den ægte shortcake. Billederne er tydligt taget med DSLR kamera og enda med macro objektiv, og helt sikkert også med en tripod. De har bare så meget flottere og meget sjældne koraller overe there, men de giver også gerne en halv arm for koraller hvis de er sjældne.
Jeg tror også farverne er gode nok, men jeg er stadig lidt lunken på den med mælk og honning.
Har du hørt om det før?
Erik
Jeg har aldrig læst eller hørt noget angående mælk eller honning i akvariet eller anden form for dagligvarer. Kan jo være han smider det i og tror det er derfor akvariet står flot GG Men spørgsmålet er tør du forsøge

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Nope.Jesper ØH skrev:Digital single lens reflex(digital spejlreflekskamera) Pas nu på det er DYRT GGcrazy seahorse skrev:Jesper, hvad er et DSLR kamera?Jesper ØH skrev:Ja lækre koraller. Jeg kan nu ikke se snyden i billederne ? Jeg ser en ægte US acropora strawberry shortcake, som er indsamlet på det rigtige opsamlingssted( og ikke bare en ganske almendelig acropora microclados) men netop den ægte shortcake. Billederne er tydligt taget med DSLR kamera og enda med macro objektiv, og helt sikkert også med en tripod. De har bare så meget flottere og meget sjældne koraller overe there, men de giver også gerne en halv arm for koraller hvis de er sjældne.
Har du hørt om det før?
Erik
Jeg har aldrig læst eller hørt noget angående mælk eller honning i akvariet eller anden form for dagligvarer. Kan jo være han smider det i og tror det er derfor akvariet står flot GG Men spørgsmålet er tør du forsøge
Der skal mere til, end at en eller anden får en fiks idé og putter et eller andet i sit akvarie og kan vise nogle flotte billeder.
Jeg har rigeligt med udfordringer, der kommer helt af sig selv. Jeg behøver ikke at lave den slags, for at få flere. Det er stressprovokerende nok som det er.
Dog vil jeg sige, er der flere som får gode resultater, så må der kigges på det.
Men han havde vist også oplevet et tankcrash på et tidspunkt (der er en flot video af akvariet 2 mdr efter crashet). Det kan der jo være mange grunde til, meeen.
Han skriver et sted i tråden, at han mistede 80% af sine koraller efter han kom bundlag i og det synes jeg lyder lidt søgt.
Medmindre han smed X antal kg. gammelt bundlag i på én gang, så skulle jeg ikke mene at det kan forårsage et crash. Jeg har da selv kommet bundlag i min BB på et tidspunkt uden problemer.
Jeg skal lige sige, at jeg kun kiggede tråden hurtigt igennem, men jeg så ingen anden forklaring på hans crash.
Tak for det med kameraet, jeg var bare nysgerrig.
Erik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
http://s418.photobucket.com/user/sanzuc ... t=3&o=1536" onclick="window.open(this.href);return false;
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
hvis man skal snyde ole, kan du så ikke male inden for stregerne ? 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Photoshop Jesper.. Det ka ikke lade sig gøre med den farve...
Selv om jeg har set den I virkeligheden

Selv om jeg har set den I virkeligheden

Billedet er taget med iPhone og ikke redigeret, men nok lidt mere blå men det er ikke meget. Men du må jo forbi og se ellershellfish skrev:Photoshop Jesper.. Det ka ikke lade sig gøre med den farve...![]()
Selv om jeg har set den I virkeligheden![]()

- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det var ment sarkastisk Jesper! Er godt klar over den ser sådan ud! Den er for vild ligesom resten af dit Akvarie
!

iPhone gør det lidt blåt, men syntes ikke det er helt vildt, men se acropora her og se farven på palleten, og de andre farver på korallerne. Der er to billeder en hvor iPhone åbner for lyset, og et hvor den lukker.hellfish skrev:Det var ment sarkastisk Jesper! Er godt klar over den ser sådan ud! Den er for vild ligesom resten af dit Akvarie!
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det alt for vildt
!!!

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
+1
men det her er den "malet" koral undervand,øverts til venstre
http://s418.photobucket.com/user/sanzuc ... t=3&o=1707" onclick="window.open(this.href);return false;

men det her er den "malet" koral undervand,øverts til venstre
http://s418.photobucket.com/user/sanzuc ... t=3&o=1707" onclick="window.open(this.href);return false;