selvmordsfisk ?
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
- Saltvand siden?: 2014
selvmordsfisk ?
Hej
Min kaninfisk gjorde selvmord i nat mens jeg var på arbejde. Den lå på gulvet helt tør(snøft) havde lige købt den hos Carsten i fredags sammen med nogle andre små fisk og koraller. Den spiste fint og så ud til at trives helt fint, men fred være med den. Er der nogle måder at sikre sig imod disse selvmordskandidater ?tænker ikke Douglas.
Gi mig nogle ideer tak :'(
Min kaninfisk gjorde selvmord i nat mens jeg var på arbejde. Den lå på gulvet helt tør(snøft) havde lige købt den hos Carsten i fredags sammen med nogle andre små fisk og koraller. Den spiste fint og så ud til at trives helt fint, men fred være med den. Er der nogle måder at sikre sig imod disse selvmordskandidater ?tænker ikke Douglas.
Gi mig nogle ideer tak :'(
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Re: selvmordsfisk ?
Srry mener dækglas tlf driller 

- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Det er et 530l med sump under. Det er med buet front. Tænkte selv på lidt a lå net, men skal jo ikke hænge ned i vandet. Jeg er desværre ikke den store håndværker. Så håber nogle har et godt og let koncept. Kan man evt bruge voliere net ?
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Gule gylter er notoriske springfyre. Har pillet flere op fra overløbet og sumpen. Jeg SKAL have dem i for at tage montisnegle.
Jeg har sat tagrendenet lodret, hele vejen rundt om min fragtank og på overløbets overkant.
Det ligner nærmest sådan et cagefight bur.
Det er ikke en pryd for øjet, men de hopper ikke ud.
Tagrendenet kan købes i ruller på 6m i 16cm bredde. Nemt at klippe til i de størrelser man nu skal bruge.
Det er forholdsvis nemt at placere på akvariekanten, da man bare klipper små snit op i nettet som så klemmes ned over kanten, hhv. inv. og udv.
Jeg laver en to tre af den slags kontrasnit pr. 50cm. Måske skal der bruges flere eller færre.
Jeg ved ikke om fiskene spotter evt huller, men hos Killifisk har man dem mistænkt for det.
Mange Killifolk har små glasstykker, som lægges over de små afskæringer i hjørnerne, ellers hopper de ud her igennem, selvom dækglasset ellers her heldækkende.
Jeg har selv for år tilbage skåret næsten 100 af de små glasfirkanter, som skulle bruges til udstillingsakvarierne til et Killishow.
Erik
Jeg har sat tagrendenet lodret, hele vejen rundt om min fragtank og på overløbets overkant.
Tagrendenet kan købes i ruller på 6m i 16cm bredde. Nemt at klippe til i de størrelser man nu skal bruge.
Det er forholdsvis nemt at placere på akvariekanten, da man bare klipper små snit op i nettet som så klemmes ned over kanten, hhv. inv. og udv.
Jeg laver en to tre af den slags kontrasnit pr. 50cm. Måske skal der bruges flere eller færre.
Jeg ved ikke om fiskene spotter evt huller, men hos Killifisk har man dem mistænkt for det.
Mange Killifolk har små glasstykker, som lægges over de små afskæringer i hjørnerne, ellers hopper de ud her igennem, selvom dækglasset ellers her heldækkende.
Jeg har selv for år tilbage skåret næsten 100 af de små glasfirkanter, som skulle bruges til udstillingsakvarierne til et Killishow.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
Se her http://www.thereeftank.com/forums/showp ... stcount=10" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Lidt at tænke på. Det der tagrendenet er det meget stift ? Tænkte om det kunne ligge henover.
Jeg har blæser på kanten i enden p.g.a varme og skal helst ikke ha noget henover der nedsætter fordampningen. Har godt en køler men har fået at vide at den trækker en større elregning med sig og regner også med at skulle ha blæser i den anden ende.
Jeg har blæser på kanten i enden p.g.a varme og skal helst ikke ha noget henover der nedsætter fordampningen. Har godt en køler men har fået at vide at den trækker en større elregning med sig og regner også med at skulle ha blæser i den anden ende.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Gylterne må også kunne dette, havde en der tog springen op gennem et hul på max 2x2 cm cirka 15-20 cm over vandoverfladen - og det var ellers et tætlukkende armatur.crazy seahorse skrev:Gule gylter er notoriske springfyre. Har pillet flere op fra overløbet og sumpen. Jeg SKAL have dem i for at tage montisnegle.
Erik
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
ildhalerne kan også hoppe, jeg lavede top på mit da båbe den gule gylte og ildhale havde hoppet et par gange, men det var kun den gule gylte der havde taget den ud og over kant på baljen.
Forleden dag opdaget jeg at ildhalen låg helt tør på gulvet ved siden af baljen, så den har hoppede ca. 30 cm og skulle ramme en igennem et hul på 10x10 cm hvor der også er ledninger og andre ting der krydser hullet, så det er nok nærmere 5x5 cm
Forleden dag opdaget jeg at ildhalen låg helt tør på gulvet ved siden af baljen, så den har hoppede ca. 30 cm og skulle ramme en igennem et hul på 10x10 cm hvor der også er ledninger og andre ting der krydser hullet, så det er nok nærmere 5x5 cm
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg vil umiddelbart tro, at det tager for meget lys, det er forholdsvis fintmasket.bmh skrev:Lidt at tænke på. Det der tagrendenet er det meget stift ? Tænkte om det kunne ligge henover.
Og det er sådan set stift nok, men jeg tror det vil bøje ned. Jeg vil mene, at det bliver for bøvlet.
Køleren bruger strøm som et køleskab eller en fryser. Det er i princippet det samme der sker.
Men man kan gøre noget selv for at nedbringe den tid den skal køre. Du har allerede gjort nogle ting, som feks din blæser.
Så kan du, hvis du har mulighed for det, sætte køleren udenfor. Med mindre den står lige i solen, så er der som regel køligere her.
Den udvikler en del varme når den arbejder. Det problem er løst ved en udendørs placering.
Havde på et tidspunkt en køler midlertidigt sat til. Så den stod bare på gulvet foran akvariet.
Men den blev en del af problemet i stedet for at løse det. Det blev ulideligt varmt i rummet og den havde en vis andel i den varme.
Erik
Edit: Tænkte lige på det med at sætte en ekstra blæser op i den anden ende.
Jeg er ikke ekspert, men grunden til at det virker er, at det blæser den fugtmættede luft væk fra overfladen og dermed øger fordampningen.
Min tanke er, at der måske er mere fidus i at sætte den ekstra i samme side/ende som den eksisterende.
Jeg ville tro der kunne dannes noget turbolens når de to luftstrømme mødes hvis de sidder i hver sin ende og det kan måske sænke virkningen, for hvor skal den luft ryge hen?
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Tagrende net, så også i meget bredere udgaver.
Planteimporten har det på metermål, stort set.
Er helt enig med Erik i at selvom nettet er ret stift, så vil det bøje ned af på grund af varme og fugt.
Planteimporten har det på metermål, stort set.
Er helt enig med Erik i at selvom nettet er ret stift, så vil det bøje ned af på grund af varme og fugt.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Tog lige et billede med mobilen.
Kønt er det ikke, men det er effektivt. Alle sider er lige til at pille af. De sidder med en krog i hver ende i toppen.
Bunden er stukket ned over glasset, skiftevis foran og bag glasset for at holde det på plads.
Det virker, ingen der springer med mindre jeg glemmer at sætte det på plads, efter fodring og vandskift. Det kan snildt klippes i den højde der passer en.
Erik
Kønt er det ikke, men det er effektivt. Alle sider er lige til at pille af. De sidder med en krog i hver ende i toppen.
Bunden er stukket ned over glasset, skiftevis foran og bag glasset for at holde det på plads.
Det virker, ingen der springer med mindre jeg glemmer at sætte det på plads, efter fodring og vandskift. Det kan snildt klippes i den højde der passer en.
Erik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Men hvorfor ikke dækglas? Yder mere er fordampningen minimal, og man fristes ikke i så høj grad til at stikke fingrene i karet hele tiden. Mvh Dan