Pumpe til vandskifte søges

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2010

Pumpe til vandskifte søges

Indlæg af kasbac »

Hej

Jeg er blevet lidt træt af og stå og suge i en slange ved vandskifte for efterfølgende at forstyrre akvariet ved at "plaske" vand tilbage i akvariet. Derfor tænker jeg om det ikke var muligt at skaffe en lille pumpe der kunne suge vandet op af akvariet og ned i en beholder. Herefter kunne jeg så vende slangerne og gentage nummeret når jeg skulle fylde vand på igen. Måske noget i dur med en forvokset doserings pumpe kunne gøre tricket?

Jeg har kigget lidt rundt på ebay uden det store held og tænkte om der måske var nogen bud herinde fra?

På forhånd tak for hjælpen!
Fluval Edge 23L in the making
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Pumpe til vandskifte søges

Indlæg af Wiinberg »

http://www.decocean.dk/shop/p/1108" onclick="window.open(this.href);return false;

Den kan både stå i vandet, men kan også ændres til at stå uden for akvariet.
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af kasbac »

Wiinberg skrev:http://www.decocean.dk/shop/p/1108

Den kan både stå i vandet, men kan også ændres til at stå uden for akvariet.
også ændres?? det må jeg lige bede dig om at uddybe?
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Wiinberg »

Du kan fjerne indsugningen og bruge den medfølgende studs til at montere hvor "indsugningskappen" sidder. Voila, du kan nu montere en slange på studsen, og den suger igennem den :)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Jeg bruger bare en 3000l newjet returpumpe til vandskifte ... Tager ikke mange minutter !:-) smider den i sumpen med med 2 m 3/4" slange på og tømmer af.. Og så i dunken med det nye vand bagefter ! Så er der skiftet vand meget hurtigt!:-)
Morten
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af kasbac »

Wiinberg skrev:Du kan fjerne indsugningen og bruge den medfølgende studs til at montere hvor "indsugningskappen" sidder. Voila, du kan nu montere en slange på studsen, og den suger igennem den :)
Sorry det er måske mig der er blank her men har lidt svært ved at følge med. Du siger fjerne indsugningen? Er det et dæksel eller ligende man tager af? Du nævner og så en medfølgende studs er det en ud over den der sidder på på billedet? Hvis du har billeder elle film af mod'en ser jeg meget gerne det :) tak for inputs
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af kasbac »

MoG skrev:Jeg bruger bare en 3000l newjet returpumpe til vandskifte ... Tager ikke mange minutter !:-) smider den i sumpen med med 2 m 3/4" slange på og tømmer af.. Og så i dunken med det nye vand bagefter ! Så er der skiftet vand meget hurtigt!:-)
jeg har desværre ikke den mulighed da mit akvarie er et lille fluval på 23l og vanddunkende jeg bruger er 10l dunke med en lille åbning. Ydermere er min tanke også med denne pumpe at jeg ville lave mit vandskifte med minimal forstyrelse af akvariet.
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Wiinberg »

http://www.tunze.com/fileadmin/images/p ... on.161.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Billedet er ret småt, men du burde kunne se det. Og ja, det er dækslet man fjerner, og så medfølger der en studs til at sætte på indsugningen.
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af kasbac »

Wiinberg skrev:http://www.tunze.com/fileadmin/images/p ... on.161.jpg

Billedet er ret småt, men du burde kunne se det. Og ja, det er dækslet man fjerner, og så medfølger der en studs til at sætte på indsugningen.
arhh ok så faldt 10øren tak ;) Hvis der ikke er andre bedre eller billigere bud ser det ud til at blive min løsning
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

kasbac skrev:
MoG skrev:Jeg bruger bare en 3000l newjet returpumpe til vandskifte ... Tager ikke mange minutter !:-) smider den i sumpen med med 2 m 3/4" slange på og tømmer af.. Og så i dunken med det nye vand bagefter ! Så er der skiftet vand meget hurtigt!:-)
jeg har desværre ikke den mulighed da mit akvarie er et lille fluval på 23l og vanddunkende jeg bruger er 10l dunke med en lille åbning. Ydermere er min tanke også med denne pumpe at jeg ville lave mit vandskifte med minimal forstyrelse af akvariet.
Hahah .. Det havde jeg sgu ikke set! Hvis du brugte sådan een, ville dit Akvarie været tømt mens du blinkede med øjnene ! :biggrin:
Morten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"