ID af koral

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

ID af koral

Indlæg af AndersGS »

Hvad er det Whitecorals har fået hjem? Synes ikke liiige det er en jeg har det før?
Vedhæftede filer
image.jpg
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: ID af koral

Indlæg af Meller »

kan det være sinularia? :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

AndersGS skrev:Hvad er det Whitecorals har fået hjem? Synes ikke liiige det er en jeg har det før?
Den er ikke nem. Det gør det heller ikke bedre, at billedet ikke er så tydeligt.
Mit gæt er, at den lilla til højre er en Acropora. Den har på enkelte af grenen noget der ligner en polyp for enden (axial corralites) og det har Acropora.
Den grønne er lidt sværere, for der kan jeg ikke se den polyp (AC) på nogle af grenene. Men resten af den ligner den lilla.
Den har nogle lidt sjove flade ender, som både nogle montier har (men det kan det ikke være, for så var den ikke på samme sten som Acroen.
Måske en Anacropora, for de har de ender. De er heller ikke så aggresive. Min kan stå og røre en Montipora, uden nogen af dem viser tegn på kamp eller skader.

Det ses ind i mellem, at de sætter to nært beslægtede typer på samme sten.
Jeg har en grøn/gul Tenuis på samme sten som en blå Tenuis og det går fint. Ingen slagsmål og begge ser ud til at trives med det.
Men det skal nok være samme art eller type, måske bare som farvevarianter.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er ikke nogen Acropora, men et par farvede Sinularia.

anders: Hvor har du fundet den på whitecorals?
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Carsten skrev:Det er ikke nogen Acropora, men et par farvede Sinularia.

anders: Hvor har du fundet den på whitecorals?
@ Carsten Tror du virkelig? Så er billedet dårligere end jeg troede.
Jeg har da heller ikke set en lilla Sinularia før.
Men det kan vi da sikkert finde ud af, ved at se på prisen.
Anders GS kan måske huske hvad de kostede.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Jeg er 100 % sikker på det er singularia! Jeg har haft den grønne og den så nøjagtigt sådan ud når den var lukket sammen:) i øvrigt en rigtig flot grøn Blødkoral! Det "lilla" i den brune sinularia er nok bare lidt ekstra godt lys ;)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Hej gutter

Billedet et fra deres seneste sending - kræet er nok solgt og derfor kun at finde på facebooksiden.

@erik - jeg var overbevist om at det var en SPS - jeg håbede i hvert fald!
Mathias/Carsten/hellfish jeg kan godt købe ideen om det er en farvet Sinularia der har trukket sig sammen. Useriøst fra deres side IMO :(
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

AndersGS skrev:Hej gutter

Billedet et fra deres seneste sending - kræet er nok solgt og derfor kun at finde på facebooksiden.

@erik - jeg var overbevist om at det var en SPS - jeg håbede i hvert fald!
Mathias/Carsten/hellfish jeg kan godt købe ideen om det er en farvet Sinularia der har trukket sig sammen. Useriøst fra deres side IMO :(
@ Anders - jeg blev da også "taget" på den der. Jeg stirrede godt nok meget på billedet, efter Carsten også havde foreslået Sinularia.
Havde selv på et tidspunkt en flot grøn Sin. men den var ikke i nærheden af den på billedet. De har en Sin ultra green på hjemmesiden og den er langt fra den aktuelle.
Forøvrigt, så står den under nyheder og er lagt ind som en forsmag på den sending, de lige har fået hjem ( http://www.white" onclick="window.open(this.href);return false; osv)
Der skulle vist komme billeder senere idag.

Erik

Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Akvarius fik engang to rigtigt flotte lilla Sinularia hjem. De var dog ikke så lilla som den på billedet, men det var der hen ad. Jeg købte den ene, men den blev mere og mere hvid over tid. Til sidst skrumpede den ind, og døde.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Meller »

de koraller jeg har fået fra whitekorals har heller ikke været lige så farverige da man modtog dem som de så ud på billedet ;-) så er heller ikke sikkert de er heeeelt så flotte når de kommer hjem ;-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Noget kunne tyde på, at det er en soft koral og sandsynligvis en Sinularia.
De blander også, som det fremgår af dette:
http://www.whitecorals.com/shop/de/-Ult ... 17_04.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er Sinulariaen også meget blå/lilla. Den er godt sammentrukket og ser derfor mere farverig ud end den er i virkeligheden.

Erik

Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Der ser den grønne sin mere normal ud! Men til deres forsvar så min grønne altså faktisk ud som den gør på det første billede.. Men altså kun når den var helt 'deflatet' og intet vand havde i sig! Så det jo ret snyd
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"