jeg følger lige med her
dog skulle det være godt at pode med det sand fra dejong (men man for søgræs med, eller ja det jo det man køber også for man sand med)
hellfish skrev:Bare få en kopfuld fra et Akvarie der kører?
nu snakker vi ikke om bare at få en fungerende DSB men så forskeligt liv som muligt eller det gjorde vi ihvertfald i en anden tråd, hvor lennart fik et link til Mruztec
sandet bliver jo sådanset også levende bare af man har smit levende sten i
men jo det ville være rart at få podet fra en allerede eksisterende DSB
og mig der lige har nedlagt en hel DSB:(
hvis du ikke kan få fat på levende sand her og nu kan du bruge levende sten og cerith snegle til sandet indtil orme populationen er oppe,husk det såkaldte cuc skal have rent vand:)
Jep, var nemlig for at få en masse spændende liv, og ikke bare liv.
Levende sten har jeg i massevis af, men det var for at få en anden og gerne helt anderledes fauna.
Ole hvis du køber sand hos Mruztec, skal du så også betale 70 euro i porto ?
"husk det såkaldte cuc skal have rent vand" kære Ole, hvad betyder det mon, hvad er cuc ?
Senest rettet af Lennart lør 17. maj 2014 13:09, rettet i alt 1 gang.
lennart,jeg starter op med at putte sandet og sten i på engang.jeg går efter porøse og ny importerede sten.jeg handler som regel i køllezoo der ligger tæt på hvor jeg bor eller joes korallen keller og mrutzek
carsten,måske men han topper jo sandet op med større dyr som div snegle og orme (så de ikke bliver mast)
Klart at kommer man andet i, bliver det sværere at transportere.
Men med den pris for transporten, er det jo live ved at være billigere for Lenart selv at tage ned og hente det. Der er 300 kilometer hver vej.
Det store spørgsmål er hvor længe sådan noget sand kan tåle at ligge i en pose, før det begynder at rådne. Hvis det blir sendt fra Tyskland til Danmark går der jo let 48 timer.
Portoen er vel så dyr fordi de leverer inden for 24 timer.
det går rimelig hurtig ja men jeg er enig i det er nogen vilde priser også er det lidt som at købe katten i sækken kvaliteten er noget varierende i det fra mrutzek.men man kan jo selv sætte sådan et kit sammen og mange af de dyr der er sandet bor i sten så det kommer ind via den vej,jeg har også fået lov til at skrabe bunden på de baljer køllezoo opbevarer LS i men det er bare et møg job.eller gå rundt og kig i div salgs akvarier men vær klar på de ansatte bliver hurtig noget træt af en når man står og peger på et par "mikroskopiske" ting man vil ha
ole. skrev:det går rimelig hurtig ja men jeg er enig i det er nogen vilde priser også er det lidt som at købe katten i sækken kvaliteten er noget varierende i det fra mrutzek.men man kan jo selv sætte sådan et kit sammen og mange af de dyr der er sandet bor i sten så det kommer ind via den vej,jeg har også fået lov til at skrabe bunden på de baljer køllezoo opbevarer LS i men det er bare et møg job.eller gå rundt og kig i div salgs akvarier men vær klar på de ansatte bliver hurtig noget træt af en når man står og peger på et par "mikroskopiske" ting man vil ha
Haha, ja det kan du bilde mig ind. Men herligt at have blik for alle de verdener af liv der findes i saltvandsakvariet. Godt nok er en koral ofte flot og spektakulær, men livet under stenen den lever på og mellem dens tentakler er mindst lige så interessant. Så hvorfor nøjes med den halve fornøjelse, jeg syns du har været en ambassadør for en forunderlig verden af liv i dine akvarier Ole. Jeg er blevet meget fascineret af din "skæve" tilgang til hobbyen.
Kør til Horsens og køb en af de mange levende sten han har til salg. Så får du i hvert fald en masse spændende med hjem og måske lidt ekstra til din hovedtank også.