Ny pumpe til skummer
- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6870 Ølgod
- Saltvand siden?: 2013
Ny pumpe til skummer
Jeg står og skal have ny pumpe til min skummer, den døde lige her til aften.
Men skal man have den model pumpe med piskeris på rotoren? Eller kan man nøjes med en alm. løfte pumpe med en luft slange koblet på?
Det var en Aqua medic ocean runner 2500 der sad på.
Men skal man have den model pumpe med piskeris på rotoren? Eller kan man nøjes med en alm. løfte pumpe med en luft slange koblet på?
Det var en Aqua medic ocean runner 2500 der sad på.
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
Re: Ny pumpe til skummer
Jeg tror aldrig der er nogen der har haft held til at få en normal pumpe til at blande luft direkte ind i skovlhjulet, hvis det var så nemt så var en skummer pumpe slet ikke nødvendigt jo
du risikerer bare at du splitter pumpen ad, at det så lige SKAL være en ocean runner du vælger igen, det er helt sikkert ikke nødvendigt, er ret sikker på du kan finde noget tilsvarende eller bedre er enten passer rimeligt eller kan passes til
hvis du skriver hvilken skummer der er snak om, så er der sikkert en eller flere bud fra folk herinde på konkrete skummer pumper der kan bruges 

- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Hvad med denne red devil sp3
køre den på min skummer, hvor der tidligere sad denne ocean runner 2500 på
er ovenud tilfreds med den
http://www.allpondsolutions.co.uk/marin ... -pump.html" onclick="window.open(this.href);return false;
køre den på min skummer, hvor der tidligere sad denne ocean runner 2500 på
er ovenud tilfreds med den
http://www.allpondsolutions.co.uk/marin ... -pump.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
Ja så skal det jo nok være en rigtig skummer pumpe. Nej mærket er ligemeget bare jeg kan få den passet til, men har den bare 2 studser skal jeg nok få den passet til.
Ja den red devil ser fin ud og har da en ok pris og lav W forbrug.
Men hvilken model min skummer er? Jeg kan sgu ikke huske det, ud over det er en Aqua medicin.
Men hvilken model min skummer er? Jeg kan sgu ikke huske det, ud over det er en Aqua medicin.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
læg et billede op af din skummer. Kan det være en Aqua medic SL 1000?Martin J skrev:Ja så skal det jo nok være en rigtig skummer pumpe. Nej mærket er ligemeget bare jeg kan få den passet til, men har den bare 2 studser skal jeg nok få den passet til.

- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
Selve skummeren ligner den sl 1000 rigtig meget.
Min har bare ikke de 2 sorte kasser der hvor vandet løber ud.
Min har 2 studser hvor vandet løber ud og ned gennem en integreret bobbel fælde.
Skal lige tage et billed senere.
Min har bare ikke de 2 sorte kasser der hvor vandet løber ud.
Min har 2 studser hvor vandet løber ud og ned gennem en integreret bobbel fælde.
Skal lige tage et billed senere.
- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
Sådan ser maskineriet så ud.
Den virkede imponerende godt, så ville jo gerne have liv i den igen.
Men den er vel bygget til en 2500l pumpe, så kan man vel ikke bare sætte en større eller mindre på?
Men den er vel bygget til en 2500l pumpe, så kan man vel ikke bare sætte en større eller mindre på?
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
hvad er det der er galt med den pumpe du har dertil? Har en pumpe til at ligge magen til hvor det eneste der ik virker er magneten der er flækket, måske du kunne bruge den? Eller ligner vores skummer hinanden en del,Martin J skrev:Sådan ser maskineriet så ud.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Du kan købe en ny motor hos fx. Mrutzek - et har jeg gjort to gange, og jeg har en Multi SL 1000 mage til din, men den har ikkekassen og kun de to "skuffer" men tror det er samme motor, der skal bruges. den koster omkring 90 Eu, men prøv at se på hans hjemmeside
den "gamle" OR der drev skummeren var en 2500. i dag er det en 2000, men du kan vist stadig få den gamle model
den "gamle" OR der drev skummeren var en 2500. i dag er det en 2000, men du kan vist stadig få den gamle model
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
Jeg tror min er brændt godt og grundig af, den slog relæet fra og der lugtede pludselig meget brændt af el nede i sumpen. Men det kan da godt være selve rotoren er fin nok endnu, det skal jeg lige prøve at kigge på.
Men ja ellers er det nok som jerslev skriver så passer den lige over med en sl 1000.
Men ja ellers er det nok som jerslev skriver så passer den lige over med en sl 1000.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
har ihvertfald den gamle til SL 1000 da det kun er rotor der ik dur hvis det har interesse. Køre den red devil på min SL 1000Martin J skrev:Jeg tror min er brændt godt og grundig af, den slog relæet fra og der lugtede pludselig meget brændt af el nede i sumpen. Men det kan da godt være selve rotoren er fin nok endnu, det skal jeg lige prøve at kigge på.

- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
Jeg fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til så det endte med en ny skummer
Denne model her kan så stå både i sumpen og ved siden af.
Så jeg går lidt og tænker på om man kunne koble nedløbet direkte på og igennem sådan en her?
Og så droppe føde pumpen.

Denne model her kan så stå både i sumpen og ved siden af.
Så jeg går lidt og tænker på om man kunne koble nedløbet direkte på og igennem sådan en her?
Og så droppe føde pumpen.