Hitchiker
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2013
Hitchiker
Hej
Jeg syntes jeg savner et "hitchhiker" afsnit her på forum, altså et sted hvor man kan finde alle de små dyr der kommer med ind i akvariet udefra. Jeg har fundet mange små sjove dyr, men ikke anet hvad det var eller om det var et skadeligt/fredeligt væsen.
Hver gang jeg finder et underligt dyr må jeg på udenlandske forums, eller netsider.
Nu her sidst fandt jeg denne der sidder på ruden, og hvad dælen kan det være for et dyr ?
Jeg syntes jeg savner et "hitchhiker" afsnit her på forum, altså et sted hvor man kan finde alle de små dyr der kommer med ind i akvariet udefra. Jeg har fundet mange små sjove dyr, men ikke anet hvad det var eller om det var et skadeligt/fredeligt væsen.
Hver gang jeg finder et underligt dyr må jeg på udenlandske forums, eller netsider.
Nu her sidst fandt jeg denne der sidder på ruden, og hvad dælen kan det være for et dyr ?
Never say oops, allways say ahhh interesting
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hitchiker
Bevæger det sig ved egen kraft? Ligner nu allermest noget svamp
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
også er jeg der lige med detsamme:)er det ikke ikke en rørorm?eller hvad er det:)?
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Nej den sidder bomstille ser det ud til. Sjovt den har ligesom en deltaformet "krop" og en lidt længere "snabel" i den anden ende. Jeg lader den sidde og ser hvad der sker.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Er det ikke muligt at få et billede mere close up??
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Nu har været i gang med en lommelygte for at lyse godt op hvor den sidder. Det kraftige lys viser at der sidder enormt meget på den rude (returkammer i sumpen), der er også nogen tråde der ligner en form for planter ?! Jeg tror faktisk hele ruden er levende.....!
Jeg har intet gjort ved sumpen, den har bare fået lov at køre. Imponerende hvor meget liv der er i sådan et akvarie, liv man måske ikke bemærker. Der er jo heller ingen snegle eller andre dyr i det returkammer til at raspe overfladen ren.
Jeg fik også et rimeligt billede af "svampen".
Jeg har intet gjort ved sumpen, den har bare fået lov at køre. Imponerende hvor meget liv der er i sådan et akvarie, liv man måske ikke bemærker. Der er jo heller ingen snegle eller andre dyr i det returkammer til at raspe overfladen ren.
Jeg fik også et rimeligt billede af "svampen".
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er nok noget svamp, men hvilken art er jeg blank på.
Det som er på det midterste billede, kunne ligne noget hydrozoa, men igen hvilken art har jeg ingen ide om.
Det som er på det midterste billede, kunne ligne noget hydrozoa, men igen hvilken art har jeg ingen ide om.
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Some examples of hydrozoans are the freshwater jelly (Craspedacusta sowerbyi), freshwater polyps (Hydra), Obelia, Portuguese man o' war (Physalia physalis), chondrophores (Porpitidae), "air fern" (Sertularia argenta), and pink-hearted hydroids (Tubularia).
Kilde: wikipedia
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Det Ligner Blege foraminifera Organismer