Er ved at bygge en ny lyskasse til 2 x 150 W HQI og skal indbygge to til 3 computerblæsere af typen Papst - har læst på forummet, at de er de bedste. ( 19 DB for 12 x 12 cm.
1: Hvordan med strømforsyning - forslag udbedes
2: Hvordan bygger I dem ind i endestykkerne i lyskassen
( er ikke udpræget DIY-mand ), for lader man dem blot hænge, giver det vel ræsonnans?
Jerslev
blæserkøling og strømforsyning
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Det er bedst at lade dem pege ned mod vandet, så skulle det køle mere. Og du forbinder dem bare til plus og minus på ledningen fra en strømforsyning, sværere er det ikke. Jeg har valgt et strømforsyning med nogle forskellige trin, så jeg kan styrre hvor hurtigt de kører og derved hvor meget de køler og larmer. Jeg har fundet ud af at jeg kan nøjes med ca 3V, så køler den nok og siger praktisk taget intet.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Blæsere fås med trinløst modstand der kan varieres med et lille finger potentiometer. Således kan man indstille den præcist som man vil.
Koster ca. 80 kr.
Jeg bruger en gammel lader på 10-12 v til en gammel mobiltlf. det kræver ikke den store snilde at bide stikket af og sætte + og - til blæseren.
Koster ca. 80 kr.
Jeg bruger en gammel lader på 10-12 v til en gammel mobiltlf. det kræver ikke den store snilde at bide stikket af og sætte + og - til blæseren.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon