Jeg vil i denne tråd stille forskellige rigtigt dumme spørgsmål. Jeg håber i vil bære over med mig og svare

Jeg har anskaffet mig et super fint akvarie. Jeg vil helst ikke forstyrre sælger mere end aller højst nødvendigt så jeg håber nogen kan regne ud hvordan det skal skrues sammen

Sumpen er på 38 x 38 x 38
Den er inddelt i 3 rum
1. rum er cirka 2/3 af sumpen
2. rum er cirka 1/6 af sumpen
3. Rum er cirka 1/6 af sumpen
Der er monteret et gennemløb fra rum 1 til rum 3 (det er til slangen til returpumpen
Vandet løber fra rum 1 til rum 2 via en indgang ved bunden af sumpen
glasset der deler rum 2 og 3 er ikke i akvariets fulde højde men går helt til bunden. Jeg går udfra at vandet skal løb op over glasplade og ned i rum 3
slangen til returpumpen er som sagtsat på studsen i rum 1 men trækker derved vand fra rum 3.
Min skummer er en SC 900. Jeg har startet akvariet op (som er 260 liter) med mere end 150 liter gammelt akvarievand og resten osmosevand bortset fra en enkelt spand som jeg kom til at dumme mig med som var almindelig vandhane vand.
Jeg synes ikke min skummer laver ret meget skum og jeg synes at hele min sump er fuld af luftbobler. Vandstanden i rum 1 er 30 cm. I manualen til skummeren står den bør være imellem18-25 MM
Men hvis jeg sænker vandstanden så meget så kan jeg ikke se hvordan dem skal få vand fra 3. rum dsa vandet jo ikke kan kommer over skillevæggen imellem rum 2 og 3.
Jeg ved det lyder meget forvirret men så passer det jo meget godt med hvad jeg er

Håber i har nogle ideer.
Med Venlig Hilsen
Niels Christian Mohr