Hej.
Mine kardinalfisk "Pterapogon tror jeg de også hedder" opføre sig MEGET underligt når de bliver foderet nogen gange.
Jeg har haft 3 stk gående i et lille år nu, aldrig nogle problemer med dem.
Men så her for en uge siden da jeg foder dem kommer alle fisk op og spiser ganske som de plejer, men pludselig får den ene kardinal fisk spasmer, svømmer vildt hurtig og panisk rundt om sig selv, og så bare fuld power med snuden først lige ned i sand bunden og bliver liggende der jeg troede først den var død, jeg stak så et net ned efter den men der var lidt liv i den den kunne så slet ikke holde balancen og flød nærmest bare liv løst rundt. Så efter en time med den flød sådan rundt tog jeg livet af den istedet.
Jeg troede der måske var noget i foderet for sygdomme var der ikke noget af.
Dagen efter da de fik foder igen var der så ikke noget, men så næste gang de blev foderet skete det dæleme igen med en af de andre kardinal fisk? fuldstændig samme måde, og fuld fart ned i bunden og ligger livløst, men den her kom sig dog igen efter en halv times tid.
Idag her til aften da de fik foder skete det igen, om den overlever ved jeg ikke endnu.
Hvad sker der lige med dem?
Det skal så også siges det har været med 3 forskellige slags foder, frost og tør.
Kardinalfisk meget underlig opførsel
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2014
Re: Kardinalfisk meget underlig opførsel
Lyder lidt som speeding/darting.
Jeg havde nogen discus der fik det, om det er det og om saltvandsfisk også kan få det ved jeg ikke, men der er vidst ikke nogen forklaring på det.
Jeg havde nogen discus der fik det, om det er det og om saltvandsfisk også kan få det ved jeg ikke, men der er vidst ikke nogen forklaring på det.
- Martin J
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6870 Ølgod
- Saltvand siden?: 2013
Det har jeg aldrig hørt om, må jeg lige prøve at Google.
For det her virker godt nok underligt.
For det her virker godt nok underligt.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2012
Prøv eventuelt at se om der kan være en ledning der er gået hul på ved overfladen evt. Ved låget kan være det kan være en grund...der dør de nok ikke men de kan få et ORDENTLIGT rap...