Centropyge bispinosa

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Ny salt
Copepod
Copepod
Reactions:
11
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby
Saltvand siden?: 2012

Centropyge bispinosa

Indlæg af Ny salt »

Hej alle,

Jeg har haft et problem med min LPS koraller som mere eller mindre dør, særligt er dem der har pollyper ude dagligt udsat. Mine vand målinger har været udemærket. Derfor er min mistanke faldet på een af mine ynglings fisk i mit akvarie Centropyge bispinosa! Jeg har læst om den før jeg købte den og vidste godt at der var en risiko som der er ved alle dværg kejserfisk, men ud fra hvad jeg kunne se så var det meget sjællendt de gik i koraller og hvis den endelige gjorde var det lps´er. Mine lps´er har det rigtig fint.

Efter et stykke tid hvor jeg har observeret min Centropyge har jeg set, at den godt kan finde på at nappe i mine sps´er koraller, dog har jeg kun set, at det er "dødt væv/spidser som er hvide den napper af. Så hvad gør jeg nu? Jeg har en koral som har det "hårdt" og polypperne er næsten helt inde. Hvis jeg tager den op og kigger på den tæt på, kan jeg se at der er små hvide/bare pletter på siderne, er det bevis på bidemærker?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Hilsen
Carsten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Centropyge bispinosa

Indlæg af Carsten »

Jeg ved ikke hvor store de berørte koraller er, men en måde at få checket om det er den kejser der har fået smag på den er at tage en stor sodavandsflaske. Skære bunden ud af den. bore et hav af huller i flasken og så sætte den ned over korallen. Folder den sig ud igen, iløbet af et par dage. Ja så ved du at det muligvis er en fisk der er synderen.
Men det kan lige så vel være andre ting som går sig gældende.
Er cirkulationen lige hård nok, er der for meget lys. Og ikke mindst hvilke andre fisk og dyr er der i akvariet.
Hvide pletter kan godt bare være at skelettet kigger igennem huden, eller at huden er bristet. Det er svært at svare på uden et billede
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"